Huawei traci udziały w sprzedaży na tajwańskim rynku

| Gospodarka Aktualności

W wyniku zapowiedzi wstrzymania wsparcia technologicznego dla Huaweia przez wiele kluczowych firm, takich jak Google, sprzedaż jego smartfonów na tajwańskim rynku zaczęła ostatnio spadać.

Huawei traci udziały w sprzedaży na tajwańskim rynku

W maju Huawei dostarczył na Tajwan około 50 tys. smartfonów, co stanowi 8,6% udziału w tamtejszym rynku i daje firmie czwartą pozycję pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Pierwsze miejsce zajmuje Apple z udziałem 24,8%, za nim znajduję się Samsung - 23,7%, a trzecie miejsce zajmuje Oppo - 10,8%.

Huawei spadł także w rankingu wartości dostaw - z trzeciego na czwarte miejsce - z udziałem 6%. Na pierwszym plasuje się Apple - 52,7%, na drugim Samsung - 19,7%, a na trzecim Oppo - 6,4%.

Źródła podają, że sprzedaż smartfonów firmy Huawei zmniejszy się w czerwcu o 60-80%, a jego pozycja w rankingu spadnie o kolejne 5 miejsc. W tej sytuacji Samsung i Sony Mobile mogą odnieść korzyść ze sprzedaży większej liczby zaawansowanych modeli i przejąć rynkowe udziały linii smartfonów P30 Huaweia.

Xiaomi w lipcu wprowadzi na lokalny rynek model Mi 9T z ceną 9,999 dolarów tajwańskich(321 dolarów), a Vivo udostępni smartfon Y17, który będzie wyposażony w wyświetlacz o przekątnej 6,35 cala i rozdzielczości HD+, procesor MediaTek oraz kamerę z trzema obiektywami.

Według danych rynkowych na tajwańskim rynku całkowita sprzedaż smartfonów w maju wyniosła 570 tys. sztuk, czyli o 16,4% więcej w skali miesiąca i o 11,2% więcej w skali rocznej.

źródło: DigiTimes