Polscy producenci sprzętu audio są cenieni na obcych rynkach

Polscy producenci sprzętu audio wyróżniają się na rynku światowym innowacyjnością i produktami wysokiej jakości, wciąż jednak są wyżej cenieni za granicą niż w kraju. Dla niemal 70% takich firm eksport stanowi przynajmniej połowę przychodów. Polski rynek liczy ponad 80 przedsiębiorstw produkujących kolumny, wzmacniacze, gramofony, okablowanie i inne akcesoria.

Posłuchaj
00:00

Większość polskich producentów to mikrofirmy, których roczne obroty nie przekraczają kwoty 500 tys. zł, co trzecia ma roczne przychody na poziomie od 1,5 do 5 mln zł. Głównym rynkiem ich działań pozostaje Europa Zachodnia, gdzie swoje produkty sprzedaje 90% wytwórców.

Powiązane treści
Pioneer sprzedaje oddziały produkcji sprzętu audio i wideo
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Aktualności
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Aktualności
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Aktualności
Polscy konsumenci gromadzą nieużywaną elektronikę wartą 112 mld zł
Mikrokontrolery i IoT
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów