Polscy producenci sprzętu audio są cenieni na obcych rynkach

Polscy producenci sprzętu audio wyróżniają się na rynku światowym innowacyjnością i produktami wysokiej jakości, wciąż jednak są wyżej cenieni za granicą niż w kraju. Dla niemal 70% takich firm eksport stanowi przynajmniej połowę przychodów. Polski rynek liczy ponad 80 przedsiębiorstw produkujących kolumny, wzmacniacze, gramofony, okablowanie i inne akcesoria.

Posłuchaj
00:00

Większość polskich producentów to mikrofirmy, których roczne obroty nie przekraczają kwoty 500 tys. zł, co trzecia ma roczne przychody na poziomie od 1,5 do 5 mln zł. Głównym rynkiem ich działań pozostaje Europa Zachodnia, gdzie swoje produkty sprzedaje 90% wytwórców.

Powiązane treści
Pioneer sprzedaje oddziały produkcji sprzętu audio i wideo
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics został dystrybutorem kondensatorów Quantic Evans
Produkcja elektroniki
Potężny grant dla Grupy Elemental na realizację projektu Polvolt
Mikrokontrolery i IoT
Meta wprowadza inteligentne okulary z AI i opaską EMG
Komponenty
Kiedy podejście open source hardware zdominuje rynek?
Komponenty
SiTime Titan: najmniejszy rezonator na świecie otwiera nową erę elektroniki
Aktualności
Jesienny bonus dla klientów sklepu internetowego firmy Renex
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Od pomysłu do produktu w kilka dni: siła szybkiego prototypowania PCB

Współczesny rynek elektroniki zmienia się w bezprecedensowym tempie. Produkty, które jeszcze dekadę temu mogły cieszyć się zainteresowaniem konsumentów przez lata, dziś stają się przestarzałe w ciągu miesięcy. To przyspieszenie jest napędzane przez zbieżność kilku potężnych sił, a wśród nich przez nieustanną presję konkurencji, gwałtowne przemiany technologiczne oraz rosnący apetyt użytkowników na nowe funkcje i wyższą wydajność.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów