Ciężarówkę zamachowca w Berlinie zatrzymał system AEB

Niemiecka policja ustaliła, że ciężarówkę, która w przed świętami Bożego Narodzenia wjechała w tłum na jarmarku w Berlinie, najprawdopodobniej zatrzymał komputer pokładowy poprzez włączenie mechanizmu ostrego hamowania, poinformował Der Spiegel. Scania była wyposażona w system, który ostrzega kierowcę, gdy pojazd najeżdża na jakąś przeszkodę. Jeśli kierujący nie zareaguje na sygnał ostrzegawczy w ciągu sekundy, komputer pokładowy uruchamia hamulce. W Scanii system ten nazywa się Advanced Emergency Braking (AEB) i jest obowiązkowy w nowych ciężarówkach od 1 listopada 2015 r.

Posłuchaj
00:00

System AEB składa się z monitorującego przestrzeń przed samochodem radaru oraz komputera, który wylicza różnicę prędkości i przewiduje możliwość kolizji. W razie zagrożenia zderzeniem na 3 sekundy przed przewidywanym uderzeniem ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie (napisem BRAKE na desce rozdzielczej). Jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamiane są hamulce.

źródło: Interia

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów