Intel zwiększa zyski o 25proc. w II kwartale.

Firma Intel podała, iż na przekór problemom globalnej gospodarki i obawą przed recesją w USA, zyski firmy w II kw. 2008 r. wzrosły o 25% w skali rok do roku. Tak wysoki wynik był spowodowany przede wszystkim dobrą koniunkturą na procesory oraz układy scalone na ryku elektroniki mobilnej. Zysk netto wyniósł 1,6 mld dolarów, czyli 22 centów na akcje, natomiast obroty uplasowały się na poziomie 9,5 mld dolarów. Jest to wynik o 0,2 mld dolarów lepszy niż przewidywania analityków. Na III kw. przedstawiciele firmy zapowiadają obroty w przedziale od 10 do 10,6 mld dolarów, w porównaniu z 10,1 mld dolarów rok wcześniej.

Posłuchaj
00:00
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów