Sony wiążę nadzieje z rynkami Europy Wschodniej

Przedstawiciele Sony ogłosili, iż przy utrzymaniu pomyślnej koniunktury obroty firmy z działalności w centralnej oraz wschodniej Europie w ciągu najbliższych pięciu lat ulegną podwojeniu. Według prognoz, poprawa obrotów w tym regionie wyniesie ok. 20% w skali rok-do-roku. W dużej mierze będzie to wynikiem wzrastającej sprzedaży telewizorów z płaskim ekranem. Związane jest to m.in. otwarciem nowej fabryki telewizorów Sony w mieście Nitra na Słowacji oraz planami zwiększenia liczby placówek handlowych firmy. Z planowanym wolumenem produkcji na poziomie 4 mln sztuk rocznie, jest to największy ośrodek tego typu należący do Sony na świecie. Obecnie, działalność na rynku wschodnioeuropejskim reprezentuje ok. 7% obrotów Sony w Europie, z czego prawie połowa jest generowana na rynku polskim (3%). Mimo iż w skali kontynentu nie jest to dużo, znaczenie krajów z naszego regionu dla interesów firmy wciąż rośnie.
Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Rozmowa z Olafem Ciepłym z firmy Sony oraz Arturem Oporskim z firmy Ambex
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów