BlackBerry chce inwestować w motoryzację

Jak donosi Wall Street Journal, firmy BlackBerry, Tata Motors oraz Jaguar Land Rover prowadzą zaawansowane rozmowy dotyczące kontraktu, w ramach którego BlackBerry ma dostarczać pozostałym sygnatariuszom oprogramowanie do budowy systemów dla samochodów autonomicznych i elektrycznych. Umowa ma być podobna do podpisanej z firmą Ford Motor i pozwalającej na wykorzystanie oprogramowania QNX BlackBerry oraz stworzenie systemu operacyjnego i programu kontrolującego funkcjonalności udostępniane w nowych pojazdach, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa.

Posłuchaj
00:00

Firma BlackBerry coraz więcej inwestuje w przemysł motoryzacyjny, chcąc zrekompensować porażkę poniesioną na rynku telekomunikacyjnym. W dziedzinie motoryzacji przyjmuje rolę dostawcy oprogramowania dla firm rozwijających nowe technologie przeznaczone dla pojazdów.

Według Wall Street Journal nie doszło jeszcze do sporządzenia ostatecznej wersji umowy między BlackBerry, Tata Motors i Jaguarem, co więcej - rozmowy mogą jeszcze zakończyć się fiaskiem.

źródło: WNP

Powiązane treści
BlackBerry kupuje Cylance - inwestuje 1,4 mld dolarów w cyberbezpieczeństwo
Motoryzacja w 2018 roku idzie na rekord
Motoryzacja i przemysł motorem wzrostu rynku półprzewodników
BlackBerry kupi Good Technology za 425 mln dolarów
BlackBerry po raz kolejny redukuje zatrudnienie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów