Hitachi powoli wycofuje się z rynku plazmowych TV
| Gospodarka ArtykułyHitachi ogłosiła, że jako nowego dostawcę części do telewizorów plazmowych wybrała firmę Matsushita. Umowa dotyczy m.in. dostaw gotowych paneli szklanych. Według części analityków, decyzja ta może sugerować, iż Hitachi rozważa możliwości wycofania się ze słabnącego rynku plazmowych telewizorów. Firma zmuszona jest zmagać się nie tylko z silną konkurencją ze strony większych producentów, ale także z rosnącą przewagą technologii LCD nad plazmową oraz malejącymi cenami. Obecnie, Hitachi posiada ok. 7,5% udziałów w rynku telewizorów plazmowych. Jednak niepewna sytuacja w branży powoduje, iż coraz większa ilość producentów powoli wycofuję się z tego typu działalności. Przykładem jest Pioneer, który zdecydował się zaprzestać produkcji własnych paneli plazmowych a zamiast tego kupuje je właśnie od Matsushity.