Hitachi powoli wycofuje się z rynku plazmowych TV

Hitachi ogłosiła, że jako nowego dostawcę części do telewizorów plazmowych wybrała firmę Matsushita. Umowa dotyczy m.in. dostaw gotowych paneli szklanych. Według części analityków, decyzja ta może sugerować, iż Hitachi rozważa możliwości wycofania się ze słabnącego rynku plazmowych telewizorów. Firma zmuszona jest zmagać się nie tylko z silną konkurencją ze strony większych producentów, ale także z rosnącą przewagą technologii LCD nad plazmową oraz malejącymi cenami. Obecnie, Hitachi posiada ok.

7,5% udziałów w rynku telewizorów plazmowych. Jednak niepewna sytuacja w branży powoduje, iż coraz większa ilość producentów powoli wycofuję się z tego typu działalności. Przykładem jest Pioneer, który zdecydował się zaprzestać produkcji własnych paneli plazmowych a zamiast tego kupuje je właśnie od Matsushity.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Plazma atmosferyczna zwiastunem przyszłości
Samsung kończy produkcję ekranów plazmowych
Hitachi ruszy z produkcją akumulatorów do samochodów hybrydowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów