Hitachi powoli wycofuje się z rynku plazmowych TV

Hitachi ogłosiła, że jako nowego dostawcę części do telewizorów plazmowych wybrała firmę Matsushita. Umowa dotyczy m.in. dostaw gotowych paneli szklanych. Według części analityków, decyzja ta może sugerować, iż Hitachi rozważa możliwości wycofania się ze słabnącego rynku plazmowych telewizorów. Firma zmuszona jest zmagać się nie tylko z silną konkurencją ze strony większych producentów, ale także z rosnącą przewagą technologii LCD nad plazmową oraz malejącymi cenami. Obecnie, Hitachi posiada ok.

7,5% udziałów w rynku telewizorów plazmowych. Jednak niepewna sytuacja w branży powoduje, iż coraz większa ilość producentów powoli wycofuję się z tego typu działalności. Przykładem jest Pioneer, który zdecydował się zaprzestać produkcji własnych paneli plazmowych a zamiast tego kupuje je właśnie od Matsushity.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Plazma atmosferyczna zwiastunem przyszłości
Samsung kończy produkcję ekranów plazmowych
Hitachi ruszy z produkcją akumulatorów do samochodów hybrydowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Aktualności
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Aktualności
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów