Hitachi powoli wycofuje się z rynku plazmowych TV

Hitachi ogłosiła, że jako nowego dostawcę części do telewizorów plazmowych wybrała firmę Matsushita. Umowa dotyczy m.in. dostaw gotowych paneli szklanych. Według części analityków, decyzja ta może sugerować, iż Hitachi rozważa możliwości wycofania się ze słabnącego rynku plazmowych telewizorów. Firma zmuszona jest zmagać się nie tylko z silną konkurencją ze strony większych producentów, ale także z rosnącą przewagą technologii LCD nad plazmową oraz malejącymi cenami. Obecnie, Hitachi posiada ok.

7,5% udziałów w rynku telewizorów plazmowych. Jednak niepewna sytuacja w branży powoduje, iż coraz większa ilość producentów powoli wycofuję się z tego typu działalności. Przykładem jest Pioneer, który zdecydował się zaprzestać produkcji własnych paneli plazmowych a zamiast tego kupuje je właśnie od Matsushity.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Plazma atmosferyczna zwiastunem przyszłości
Samsung kończy produkcję ekranów plazmowych
Hitachi ruszy z produkcją akumulatorów do samochodów hybrydowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Projektowanie i badania
Veeam finalizuje przejęcie Securiti AI
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Grudzień 2025
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów