Hitachi ruszy z produkcją akumulatorów do samochodów hybrydowych

Hitachi – jedna z największych na świecie firm technologicznych, poinformował, że opracowuje litowo-jonowe akumulatory do samochodów z napędem hybrydowym lub elektrycznym (PHEV) i planuje rozpoczęcie produkcji komercyjnej w 2013 r.

Posłuchaj
00:00

Fot.1. Bateria zastosowana w Mitsubishi MiEV

Hitachi zamierza w ten sposób pozyskać dla siebie część rynku o dużym potencjale wzrostu. W pojazdach typu PHEV stosowane są duże akumulatory, które można ładować bezpośrednio ze źródła zasilania np. w domu za pomocą przedłużacza, w przeciwieństwie do samochodów z konwencjonalnym napędem hybrydowym benzynowo-elektrycznym z akumulatorami ładowanymi wyłącznie w czasie hamowania pojazdu.

Rywal Hitachi na tym rynku, a zarazem największy na świecie producent akumulatorów, Sanyo, zamierza rozpocząć produkcję akumulatorów litowo-jonowych do samochodów PHEV w 2011 r.

Powiązane treści
BMW zbuduje fabrykę akumulatorów do samochodów hybrydowych
Orlen chce wsparcia z planu Junckera na produkcję akumulatorów
Dobre perspektywy wzrostu na rynku energoelektroniki
Czterokrotny wzrost przychodów w sektorze akumulatorów litowo-jonowych
Uruchomiono pierwszy w Europie komercyjny magazyn energii
BMW i Samsung rozszerzają partnerstwo
Czy superkondensatory z grafenu wywołają prawdziwą ekspansję samochodów elektrycznych?
Wydajne akumulatory największym problemem elektroniki przenośnej
50 tys. euro nagrody dla najlepszego projektu wydajnego akumulatora
Czas próby dla zielonych technologii
Hitachi wycofuje się z produkcji telewizorów
Hitachi liczy straty po trzęsieniu ziemi
Hitachi zakupi biznes sprzętu do technologii od Renesas
Hitachi powoli wycofuje się z rynku plazmowych TV
Hitachi szuka równowagi
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów