Według Yole Group obroty tego segmentu sięgną 8,6 mld dolarów w 2022 roku, przy średnim wzroście w okresie 2016-2022 na poziomie 17,8%. Analitycy przewidują, że w ciągu kolejnych pięciu lat prognozowany jest dalszy wzrost sprzedaży aż do 17 mld dolarów. W 2017 roku technologie LED-owe wykorzystywane w ogrodnictwie przyniosły około 100 mln dolarów i prognozuje się, że w 2022 roku suma ta wzrośnie aż do 400 mln.
Prognoza wzrostu sprzedaży oświetlenia ogrodniczego w perspektywie dekady, w podziale na 3 segmenty, wg Yole |
Na światowym rynku oświetlenia, który staje się coraz bardziej konkurencyjny, oświetlenie ogrodnicze bazujące na diodach LED jest postrzegane przez branżę oświetleniową jako nowa możliwość opracowania produktów o wysokiej wartości dodanej i uzyskania większej marży niż w produktach konsumenckich. Aktualnie w obszarze tym aktywnych jest około 50 firm, głównie w Ameryce Północnej, które razem mają około 50% udziału w rynku. Zdaniem specjalistów jest to efektem legalizacji marihuany w niektórych stanach w USA, której hodowcy są najważniejszym klientem na wydajne oprawy LED-owe. Co ciekawe, paradoksalnie uprawa marihuany jest sporą szansą dla mniejszych firm produkujących oświetlenie i małych start-upów, gdyż spora część znanych marek przemysłu oświetleniowego może nigdy nie chcieć wejść w ten obszar, aby zachować reputację marki.
Oświetlenie LED-owe w ogrodnictwie będzie też zyskiwać przewagę na skutek możliwości stworzenia specjalizowanych rozwiązań dostosowanych do wzrostu roślin (dobrana długość fali) oraz braku wielu przepisów i norm regulujących własności techniczne opraw. Już dzisiaj wiele lamp zapewnia światło będące "mieszanką" wielu emiterów o różnych długościach fali, od UV po NIR (Near Infrared).
Firmy aktywne na rynku oświetlenia ogrodniczego |