wersja mobilna
Online: 438 Wtorek, 2018.02.20

Biznes

Cadence kolejny kwartał zakończyła na minusie

poniedziałek, 23 marca 2009 11:58

W ostatnich trzech miesiącach swojego roku rozliczeniowego 2008 firma Cadence miała 1,64 mld dolarów straty netto. Przychody wyniosły w tym okresie 227 mln dolarów, co było zaskoczeniem dla analityków, jako że wcześniejsze prognozy firmy mówiły o zakresie od 215 do 225 mln dolarów. Mimo to, wynik ten jest nadal o 102% niższy niż 458 mln dolarów odnotowane w czwartym kwartale 2007 r. W skali całego roku, przychody firmy wyniosły 1,04 mld dolarów, co jest sumą o 36% niższą niż w poprzednim roku.

Cadence zakończył 2008 r. ze stratą netto równą 1,85 mld dolarów, w porównaniu z 296 mln dolarów zysku w roku poprzednim. Zdaniem przedstawicieli firmy, zła koniunktura utrzyma się także w bieżącym roku. Firma spodziewa się w I kwartale uzyskać stratę rzędu od 31 do 33 centów na akcję przy obrotach z zakresu od 200 do 210 mln dolarów. Prognozy na cały 2009 r. mówią o obrotach w przedziale od 830 do 870 mln dolarów i stratach na akcję od 87 do 99 centów. Cadence zapowiedziała, że w ostatnim kwartale udało jej się zbliżyć do modelu działalności opartego na ratalnym systemie sprzedaży, gdzie 90% obrotów pochodzi ze spłacanych zobowiązań. Więcej niż 85% transakcji sprzedaży w tym okresie było umowami ratalnymi, a odsetek ten ma w bieżącym roku wzrosnąć dodatkowo o 5%.

 

World News 24h

wtorek, 20 lutego 2018 16:00

NXP Semiconductors N.V., has announced the availability of its GreenBox vehicle electrification development platform. GreenBox allows automakers and suppliers to begin early development of next-generation hybrid and electric vehicle applications on NXP’s S32 automotive processing multicore platform based on Arm Cortex technology. With increasing regulatory restrictions on emissions and stricter fuel economy targets around the world, both traditional automakers and new market entrants are under pressure to roll out electric and hybrid vehicles to consumers quickly. GreenBox provides a high-performance processing platform to design and test new control algorithms and energy management tasks critical for next-generation hybrid and fully-electric vehicles.

więcej na: media.nxp.com

2018.02.20