Elpida została partnerem Taiwan Memory Co.

Na strategicznego partnera spółki Taiwan Memory Co. (TMC), tworzonej przez tajwański rząd w celu konsolidacji tamtejszych producentów DRAM, wybrano japońską Elpide.

Posłuchaj
00:00

Jako potencjalnego kandydata wymieniano również Micron, jednak firma nie wykazywała zainteresowania współpracą. W ramach Taiwan Memory Co. dojdzie do konsolidacji takich producentów jak Nanya, Inotera, Powerchip, Rexchip, ProMOS oraz Winbond. Rząd Tajwanu posiadać będzie mniej niż 50% udziałów w spółce. Dotychczas, Elpida była zaangażowana w działalność na wyspie poprzez spółkę joint venture z Powerchip Semiconductor o nazwie Rexchip.

Powiązane treści
Po raz pierwszy od 5 kwartałów Elpida notuje stratę
Elpida podejmuje współpracę przy budowie fabryki w Chinach
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Projektowanie i badania
Światłowody zamienią się w czujniki: rewolucyjny system monitoringu mostów i tuneli
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów