wersja mobilna
Online: 796 Piątek, 2018.02.23

Biznes

Infineon umacnia się na rynku motoryzacyjnym

środa, 27 maja 2009 13:45

W bieżącym roku Infineon ma szansę zastąpić Freescale na pozycji największego dostawcy półprzewodników na rynek motoryzacyjny, jak wynika z prognozy Semicast Research. Łącznie, obydwaj producenci uzyskali 9% udziałów w rynku całkowitym w 2008 r.

Freescale jest jednak firmą, która w największym stopniu straciła przez problemy branży motoryzacyjnej, podczas gdy Infineon, zyskując na silnych notowaniach Euro, radził sobie dobrze pomimo kryzysu. Na trzeciej pozycji pod względem sprzedaży znajduje się STMicroelectronics. W rankingu awans był udziałem NXP Semiconductor oraz Bosch, co było również zasługą wysokich notowań Euro.

Ogółem, w 2008 r. sprzedaż półprzewodników na rynek motoryzacyjny spadła o 5% do poziomu 19,1 mld dolarów wobec 20 mld rok wcześniej. Powodem było załamanie popytu na nowo produkowane auta, co zmusiło takie firmy jak Chrysler czy GM do szukania pomocy państwa w celu uniknięcia bankructwa i wpłynęło na negatywne wyniki finansowe większości producentów.

W związku z utrzymaniem się złej koniunktury i zawieszeniem lub ograniczeniem pracy części fabryk samochodów, analitycy spodziewają się dalszego spadku sprzedaży półprzewodników na tym polu.

 

World News 24h

piątek, 23 lutego 2018 12:01

AU Optronics will begin to ship 8K TV panels in sizes ranging from 65- to 85-inch in the first half of 2018, while also ramping up shipments of all-screen displays for handset applications, according to Liao Wei-lun, president of AUO's video products business group. Shipments of TV panels in 65-inch and above sizes will be a major focus of AUO as global sales of 65- and 70-inch TVs and display products are expected to grow 40% and 50% on year, respectively, in 2018, Liao reasoned. The penetration rate of 65-inch and above sizes of 8K TVs will start gaining momentum in 2018 and reach 10% in 2020, Liao said, adding that AUO will begin volume production of 8K TV panels soon to cash in on the emerging trend.

więcej na: www.digitimes.com