Sprzedaż LCD TV wzrośnie mimo kryzysu
| Gospodarka ArtykułyŚwiatowa sprzedaż telewizorów LCD wzrośnie w bieżącym roku o 21%, jak wynika z analizy sporządzonej przez DisplaySearch. Firma zwiększyła swoje wcześniejsze prognozy z uwagi na lepszy niż się spodziewano popyt w I kw. na rynkach rozwiniętych, jak również pakiety stymulacyjne przyjęte przez Chiny.
Starania tamtejszego rządu w celu pobudzenia lokalnego zapotrzebowania na elektronikę sprawią, że w bieżącym roku tamtejsi konsumenci zakupią 23,6 mln sztuk telewizorów LCD. Czołowymi dostawcami na tamtejszy rynek są Samsung Electronics, Sony oraz Vizio. Według aktualnych wyliczeń, w bieżącym roku sprzedanych zostanie 127 mln sztuk tych urządzeń, wobec 105 mln w ubiegłym. Oznacza to, że telewizory z wyświetlaczem LCD stanowić będą 63% wszystkich dostarczonych w 2009 r. odbiorników.
Mimo tego, obroty zmaleją o 6%, głównie z powodu spadku cen. Dodatkowo, całkowite dostawy telewizorów zmaleją o 3% do 200,4 mln sztuk, co jest wynikiem trwającego kryzysu i wzrostu bezrobocia. Dotknie to w szczególności rynek telewizorów plazmowych, głównego rywala technologii LCD. Sprzedaż tych urządzeń zmaleje o 2% do 14,1 mln sztuk, wobec wzrostu o 28% odnotowanego w 2008 r.