Sprzedaż LCD TV wzrośnie mimo kryzysu

Światowa sprzedaż telewizorów LCD wzrośnie w bieżącym roku o 21%, jak wynika z analizy sporządzonej przez DisplaySearch. Firma zwiększyła swoje wcześniejsze prognozy z uwagi na lepszy niż się spodziewano popyt w I kw. na rynkach rozwiniętych, jak również pakiety stymulacyjne przyjęte przez Chiny.

Posłuchaj
00:00

Starania tamtejszego rządu w celu pobudzenia lokalnego zapotrzebowania na elektronikę sprawią, że w bieżącym roku tamtejsi konsumenci zakupią 23,6 mln sztuk telewizorów LCD. Czołowymi dostawcami na tamtejszy rynek są Samsung Electronics, Sony oraz Vizio. Według aktualnych wyliczeń, w bieżącym roku sprzedanych zostanie 127 mln sztuk tych urządzeń, wobec 105 mln w ubiegłym. Oznacza to, że telewizory z wyświetlaczem LCD stanowić będą 63% wszystkich dostarczonych w 2009 r. odbiorników.

Mimo tego, obroty zmaleją o 6%, głównie z powodu spadku cen. Dodatkowo, całkowite dostawy telewizorów zmaleją o 3% do 200,4 mln sztuk, co jest wynikiem trwającego kryzysu i wzrostu bezrobocia. Dotknie to w szczególności rynek telewizorów plazmowych, głównego rywala technologii LCD. Sprzedaż tych urządzeń zmaleje o 2% do 14,1 mln sztuk, wobec wzrostu o 28% odnotowanego w 2008 r.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Aktualności
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Aktualności
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Magazyn
Maj 2025
Magazyn
Kwiecień 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów