wersja mobilna
Online: 411 Piątek, 2018.01.19

Biznes

Sprzedaż LCD TV wzrośnie mimo kryzysu

środa, 24 czerwca 2009 13:56

Światowa sprzedaż telewizorów LCD wzrośnie w bieżącym roku o 21%, jak wynika z analizy sporządzonej przez DisplaySearch. Firma zwiększyła swoje wcześniejsze prognozy z uwagi na lepszy niż się spodziewano popyt w I kw. na rynkach rozwiniętych, jak również pakiety stymulacyjne przyjęte przez Chiny.

Starania tamtejszego rządu w celu pobudzenia lokalnego zapotrzebowania na elektronikę sprawią, że w bieżącym roku tamtejsi konsumenci zakupią 23,6 mln sztuk telewizorów LCD. Czołowymi dostawcami na tamtejszy rynek są Samsung Electronics, Sony oraz Vizio. Według aktualnych wyliczeń, w bieżącym roku sprzedanych zostanie 127 mln sztuk tych urządzeń, wobec 105 mln w ubiegłym. Oznacza to, że telewizory z wyświetlaczem LCD stanowić będą 63% wszystkich dostarczonych w 2009 r. odbiorników.

Mimo tego, obroty zmaleją o 6%, głównie z powodu spadku cen. Dodatkowo, całkowite dostawy telewizorów zmaleją o 3% do 200,4 mln sztuk, co jest wynikiem trwającego kryzysu i wzrostu bezrobocia. Dotknie to w szczególności rynek telewizorów plazmowych, głównego rywala technologii LCD. Sprzedaż tych urządzeń zmaleje o 2% do 14,1 mln sztuk, wobec wzrostu o 28% odnotowanego w 2008 r.

 

World News 24h

piątek, 19 stycznia 2018 18:10

IBM revenue rose for the first time in 23 quarters, beating analysts’ estimates, but the company warned that a higher tax rate this year would eat into its profit. IBM’s shares, which have rallied 10 percent so far this year on hopes of a strong turnaround in the company’s fortunes, fell more than 3 percent in extended trading on Thursday. The company forecast stable margins and revenue for 2018, buoyed by growth in its newer businesses such as cloud computing and security services. However, IBM forecast an operating profit of at least $13.80 per share for 2018, compared with $13.80 in 2017 and market expectations of $13.92, according to Thomson Reuters I/B/E/S.

więcej na: www.reuters.com