wersja mobilna
Online: 356 Poniedziałek, 2018.04.23

Biznes

Większe zastosowanie diod LED w aplikacjach zewnętrznych

wtorek, 30 czerwca 2009 12:10

Wraz ze wzrostem wykorzystania w reklamie, DisplaySearch prognozuje, że diody LED do aplikacji zewnętrznych stanowić będą w 2012 r. 34,7% z szacowanych na 167 mld sztuk całkowitych dostaw tych elementów. Jednym z motorów napędowych rynku było ich szerokie wykorzystanie podczas igrzysk olimpijskich w Chinach.

Firma wyróżnia dwie główne kategorie aplikacji – aktywne wyświetlacze oraz podświetlenie LCD. produkty z pierwszej grupy w 2008 r. wykorzystały 11 mld, natomiast drugiej 8 mld diod LED. Stanowi to łącznie 26% całkowitych dostaw LED w ubiegłym roku. W 2012 r. zdaniem DisplaySearch wykorzystanie diod LED w tych aplikacjach wzrośnie odpowiednio do 24 i 34 mld sztuk.

Według raportu, całkowite obroty na rynku OLED wykorzystywanych w aplikacjach zewnętrznych wyniosą w bieżącym roku 1 mld dolarów, natomiast w 2012 wzrosną do 1,5 mld dolarów. Według raportu, w 2012 r. w podświetlaczach paneli TFT LCD wykorzystanych zostanie łącznie 34 mld sztuk diod LED, wobec 8 mld w 2008 r. Zaletą LED względem tradycyjnych technologii jak lampy fluorescencyjne z zimną katodą jest oszczędniejsze zużycie energii, poprawa kontrastu i odwzorowania barw oraz mniejsze wymiary.

Ponadto, są to elementy bardziej przyjazne dla środowiska, m.in. z powodu braku konieczności użycia szkodliwych materiałów, jak np. rtęć. Z drugiej strony, wyświetlacze LCD otwierają nowy rynek dla producentów LED, przedstawiając aplikację wymagające nowych technologii i wysokiej wydajności. Dzięki silnej ofercie i powiązaniom biznesowym, dominującą pozycję na rynku niebieskich i białych diod do paneli TFT LCD utrzymają Nichia i Toyota Gose. Niemniej jednak, wzrost będzie również udziałem takich firm jak Samsung LED, Stanley, Citizen, Showa Denko, Seoul Semiconductor czy OSRAM. Dodatkowo, swoją pozycję umocnią producenci z Tajwanu, jak Lite-On, Chi-Mei Lighting, Lighthouse oraz Everlight, głównie dzięki ofercie z niższego zakresu cenowego.

 

World News 24h

niedziela, 22 kwietnia 2018 20:05

The world's first Android-based smartphone with 3D facial recognition technology is unlikely to hit the market until the third quarter of 2018 due to insufficient capability to integrate related hardware and software at 3D sensing solution providers, according to Digitimes Research. While the 3D sensing module jointly developed by Qualcomm, Himax Technologies and Truly Opto-electronics is believed to be the most mature 3D sensing solution currently available in the market, the limit of using only Qualcomm's Snapdragon 845 CPU in the module has deterred the top-five Android phone makers, with the exception of Xiaomi Technology, from using this module for their high-end models.

więcej na: www.digitimes.com