wersja mobilna
Online: 604 Wtorek, 2017.11.21

Biznes

Większe zastosowanie diod LED w aplikacjach zewnętrznych

wtorek, 30 czerwca 2009 12:10

Wraz ze wzrostem wykorzystania w reklamie, DisplaySearch prognozuje, że diody LED do aplikacji zewnętrznych stanowić będą w 2012 r. 34,7% z szacowanych na 167 mld sztuk całkowitych dostaw tych elementów. Jednym z motorów napędowych rynku było ich szerokie wykorzystanie podczas igrzysk olimpijskich w Chinach.

Firma wyróżnia dwie główne kategorie aplikacji – aktywne wyświetlacze oraz podświetlenie LCD. produkty z pierwszej grupy w 2008 r. wykorzystały 11 mld, natomiast drugiej 8 mld diod LED. Stanowi to łącznie 26% całkowitych dostaw LED w ubiegłym roku. W 2012 r. zdaniem DisplaySearch wykorzystanie diod LED w tych aplikacjach wzrośnie odpowiednio do 24 i 34 mld sztuk.

Według raportu, całkowite obroty na rynku OLED wykorzystywanych w aplikacjach zewnętrznych wyniosą w bieżącym roku 1 mld dolarów, natomiast w 2012 wzrosną do 1,5 mld dolarów. Według raportu, w 2012 r. w podświetlaczach paneli TFT LCD wykorzystanych zostanie łącznie 34 mld sztuk diod LED, wobec 8 mld w 2008 r. Zaletą LED względem tradycyjnych technologii jak lampy fluorescencyjne z zimną katodą jest oszczędniejsze zużycie energii, poprawa kontrastu i odwzorowania barw oraz mniejsze wymiary.

Ponadto, są to elementy bardziej przyjazne dla środowiska, m.in. z powodu braku konieczności użycia szkodliwych materiałów, jak np. rtęć. Z drugiej strony, wyświetlacze LCD otwierają nowy rynek dla producentów LED, przedstawiając aplikację wymagające nowych technologii i wysokiej wydajności. Dzięki silnej ofercie i powiązaniom biznesowym, dominującą pozycję na rynku niebieskich i białych diod do paneli TFT LCD utrzymają Nichia i Toyota Gose. Niemniej jednak, wzrost będzie również udziałem takich firm jak Samsung LED, Stanley, Citizen, Showa Denko, Seoul Semiconductor czy OSRAM. Dodatkowo, swoją pozycję umocnią producenci z Tajwanu, jak Lite-On, Chi-Mei Lighting, Lighthouse oraz Everlight, głównie dzięki ofercie z niższego zakresu cenowego.

 

World News 24h

wtorek, 21 listopada 2017 10:00

Chipmaker Marvell Technology Group Ltd said it would buy smaller rival Cavium Inc for about $6 billion, as it seeks to expand its wireless connectivity business in a rapidly consolidating semiconductor industry. Shares of Marvell were down 0.8 percent to $20.14, while Cavium was up 7 percent at $81.14 in early trading. Chief Executive Matthew Murphy, who took the top job a year ago, has been focusing on Marvell’s networking business to counteract declining demand for its chips used in hard disk drives of personal computers. Murphy last year replaced former CEO Sehat Sutardja and President Weili Dai - a husband-wife team who co-founded the company - after an audit committee questioned their management style and hedge fund investor Starboard Value LP made a host of demands.

więcej na: www.reuters.com