Większe zastosowanie diod LED w aplikacjach zewnętrznych

| Gospodarka Artykuły

Wraz ze wzrostem wykorzystania w reklamie, DisplaySearch prognozuje, że diody LED do aplikacji zewnętrznych stanowić będą w 2012 r. 34,7% z szacowanych na 167 mld sztuk całkowitych dostaw tych elementów. Jednym z motorów napędowych rynku było ich szerokie wykorzystanie podczas igrzysk olimpijskich w Chinach.

Większe zastosowanie diod LED w aplikacjach zewnętrznych

Firma wyróżnia dwie główne kategorie aplikacji – aktywne wyświetlacze oraz podświetlenie LCD. produkty z pierwszej grupy w 2008 r. wykorzystały 11 mld, natomiast drugiej 8 mld diod LED. Stanowi to łącznie 26% całkowitych dostaw LED w ubiegłym roku. W 2012 r. zdaniem DisplaySearch wykorzystanie diod LED w tych aplikacjach wzrośnie odpowiednio do 24 i 34 mld sztuk.

Według raportu, całkowite obroty na rynku OLED wykorzystywanych w aplikacjach zewnętrznych wyniosą w bieżącym roku 1 mld dolarów, natomiast w 2012 wzrosną do 1,5 mld dolarów. Według raportu, w 2012 r. w podświetlaczach paneli TFT LCD wykorzystanych zostanie łącznie 34 mld sztuk diod LED, wobec 8 mld w 2008 r. Zaletą LED względem tradycyjnych technologii jak lampy fluorescencyjne z zimną katodą jest oszczędniejsze zużycie energii, poprawa kontrastu i odwzorowania barw oraz mniejsze wymiary.

Ponadto, są to elementy bardziej przyjazne dla środowiska, m.in. z powodu braku konieczności użycia szkodliwych materiałów, jak np. rtęć. Z drugiej strony, wyświetlacze LCD otwierają nowy rynek dla producentów LED, przedstawiając aplikację wymagające nowych technologii i wysokiej wydajności. Dzięki silnej ofercie i powiązaniom biznesowym, dominującą pozycję na rynku niebieskich i białych diod do paneli TFT LCD utrzymają Nichia i Toyota Gose. Niemniej jednak, wzrost będzie również udziałem takich firm jak Samsung LED, Stanley, Citizen, Showa Denko, Seoul Semiconductor czy OSRAM. Dodatkowo, swoją pozycję umocnią producenci z Tajwanu, jak Lite-On, Chi-Mei Lighting, Lighthouse oraz Everlight, głównie dzięki ofercie z niższego zakresu cenowego.