Rynek ekranów AM OLED rośnie

Globalne obroty na rynku wyświetlaczy OLED z aktywną matrycą (AM OLED) w I kw. 2009 r. były większe niż dla wyświetlaczy z pasywną matrycą (PM OLED), jak wynika z analizy sporządzonej przez DisplaySearch. W ujęciu wolumenu sprzedaży, sektor PM OLED nadal jest jednak liderem rynku, mimo że w okresie tym dostawy znacząco spadły z uwagi na zmniejszenie liczby zamówień ze strony producentów odtwarzaczy mp3 i telefonów komórkowych.

Posłuchaj
00:00

Według analityków, liczba sprzedanych wyświetlaczy z aktywną matrycą przewyższy tych z pasywną w 2010 r. Szacuje się, że w przeciągu najbliższych trzech lat powstanie lub zostanie rozbudowanych ok. 20 linii produkcyjnych tych elementów. W I kw. sprzedaż wyświetlaczy OLED wyniosła 143 mln dolarów, o 8% mniej w ujęciu kwartał do kwartału.

Obroty sektora AM OLED wzrosły natomiast o 17%. Pozycja potentata na rynku należała do Samsung Mobile Display (SMD), powstałego w styczniu bieżącego roku z połączenia oddziału OLED i wyświetlaczy mobilnych Samsunga. Producent ten odpowiedzialny był za 37% wszystkich dostaw. Zdaniem analityków, wartość całkowitego rynku wyświetlaczy OLED w 2016 r. wzrośnie do 7,1 mld dolarów z 0,6 mld w 2008 r. Oznacza to złożoną roczną stopę wzrostu na poziomie 36%.

W bieżącym roku obroty na tym polu wyniosą ok. 1 mld dolarów. Trend ten jest w głównej mierze wynikiem zwiększonego zapotrzebowania ze strony producentów telefonów komórkowych jak Nokia, Samsung Electronics czy Sony Ericsson. Firmy te promowały modele aparatów wyposażone w wyświetlacze OLED w pierwszej połowie bieżącego roku. Ogółem, w 2009 r. na rynek trafiło ponad dziesięć konstrukcji tego typu. Dodatkowo, trwają pracę nad wyświetlaczami OLED do telewizorów o wymiarach większych niż 11 cali. LG Display obecnie produkuje te elementy w mniejszych wymiarach, jednak zapowiedziało rozpoczęcie wytwarzania ekranów o przekątnej 15 cali jeszcze w bieżącym roku.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
RFID 2026-2036: prognozy, gracze i możliwości
Zasilanie
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Projektowanie i badania
Odporność danych wchodzi na nowy poziom: Veeam przejmuje Securiti AI
Komunikacja
Samsung i Google przyspieszają rewolucję XR
Mikrokontrolery i IoT
ME Embedded i Congatec - partnerstwo, które przyspieszy rozwój systemów automatyki i IoT
Aktualności
W czwartek w Warszawie startuje Evertiq Expo
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów