Rynek LCD będzie wzrastał w 2009 r.

Pomimo nieznacznego wzrostu popytu jaki odnotowano w ostatnich miesiącach, większość producentów paneli LCD o dużych wymiarach nadal sprzedaje swoje produkty poniżej kosztów wytwarzania, stwierdza raport iSuppli. Przez dziewięć miesięcy z rzędu rynek paneli o przekątnej 25 cm i powyżej stale się kurczył.

Posłuchaj
00:00

Dopiero w II kw. bieżącego roku doszło do odwrócenia tego negatywnego trendu. Wtedy też sprzedaż wzrosła o 41,4% względem poprzedniego kwartału.

Zdaniem analityków, prawdziwej poprawy na rynku LCD należy jednak oczekiwać w drugiej połowie roku. Wtedy też, w III i IV kw. dostawy tych elementów wzrosną o 29 i 57% względem analogicznych okresów w 2008 r. W skali całego roku, dostarczonych zostanie łącznie 518 mln ekranów LCD w wymiarze powyżej 25 cm.

Oznacza to poprawę względem ubiegłego roku o 18,6%. Trend ten jest napędzany wzrostem zapotrzebowania ze strony konsumentów w USA i Chinach, gdzie programy stymulacyjne rządu doprowadziły do wzrostu popytu na urządzenia elektroniczne.

Wzrost sprzedaży będzie odczuwalny na polu notebooków i telewizorów LCD. Mimo wzrostu popytu, ceny utrzymujące się na niskim poziomie doprowadzą do spadku obrotów w 2008 r. o 8% do poziomu 67,2 mld dolarów, wobec 73,1 odnotowanych rok wcześniej.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów