Freescale stabilizuje długoterminowy wzrost

Freescale przedstawił raport sprzedaży za II kw. która wyniosła 824 miliony dolarów, porównując do 840 milionów za I kw. oraz do 1.47 miliarda za drugi kwartał 2008 r.

Posłuchaj
00:00

Na obniżenie się sprzedaży miały wpływ rezygnacja z rynku komunikacji bezprzewodowej oraz spadki w sektorze motoryzacyjnym. "Kontynuujemy dalszy rozwój Freescale" powiedział prezes firmy, Rich Beyer,"wyniki za drugi kwartał pokazują,że zmniejszamy koszty, zwiększamy dochody i umacniamy długoterminowy wzrost".

Zyski firmy w II kwartale wzrosły do 31% w porównaniu do 28% w I kwartale 2009 oraz 47% w roku ubiegłym. Straty w ciągu ostatnich trzech miesięcy wynosiły 345 milionów dolarów.

Powiązane treści
Freescale zamierza wejść na rynek zajmowany przez TI
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów