Sprzedaż Logitecha wzrosła o prawie 14% - praca w domu zwiększa popyt

Logitech International poinformował we wtorek o wzroście sprzedaży w ostatnim kwartale o 13,6%. Było to możliwe dzięki zwiększeniu liczby osób korzystających z jego produktów podczas pracy w domu z powodu kryzysu związanego z koronawirusem. Sprzedaż wzrosła do 709,2 mln dolarów, w porównaniu do 624,3 mln rok wcześniej. Logitech produkuje kamery internetowe, klawiatury, myszy oraz urządzenia i oprogramowanie do wideokonferencji.

Posłuchaj
00:00

W kwartale zakończonym w marcu zysk operacyjny bez GAAP wzrósł o 23,3% do 79 milionów dolarów. Przez cały rok firma odnotowała wzrost sprzedaży o 6,7%, spełniając prognozę, podczas gdy jej roczny dochód operacyjny poza GAAP, wynoszący 387 mln dolarów, przekroczył planowany zakres, wynoszący 365-375 mln dolarów.

Firma Logitech obniżyła swoje prognozy zysków na cały najbliższy rok, aby uwzględnić zakłócenia łańcucha dostaw spowodowane pandemią Covid-19. Logitech powtórzył przy tym swoją prognozę sprzedaży. Firma zachowała również prognozy, które podała w marcu, dotyczące średniego jednocyfrowego wzrostu sprzedaży w całym roku obrachunkowym trwającym do końca marca 2021., spodziewając się wzrostu zysku operacyjnego do 380-400 mln dolarów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Google przeznaczy 7 mld dolarów na swoje centra danych i biura
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Innowacje technologiczne CSI na Targach TRAKO 2025
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów