Synaptics przejął DisplayLink - specjalistę w dziedzinie kompresji wideo

| Gospodarka Aktualności

Synaptics kupił DisplayLink, specjalizującego się w dziedzinie kompresji wideo, za 305 mln dolarów w ramach transakcji gotówkowej. Oczekuje się, że zostanie ona sfinalizowana w pierwszym kwartale roku podatkowego 2021. Synaptics oczekuje, że ten zakup zwiększy roczną sprzedaż o około 94 mln dolarów i natychmiast podwyższy marże brutto i operacyjne.

Synaptics przejął DisplayLink - specjalistę w dziedzinie kompresji wideo

Wysokowydajna technologia kompresji opracowana przez DisplayLink umożliwia uniwersalne dokowanie i przesyłanie szerokopasmowego wideo z dowolnego urządzenia na dowolny wyświetlacz przy użyciu dowolnego medium, takiego jak USB, Ethernet lub Wi-Fi.

W przypadku rynku informatycznego dla przedsiębiorstw rozwiązanie obsługuje środowiska z wieloma systemami operacyjnymi, w tym Windows, MacOS, ChromeOS i Ubuntu Linux, umożliwiając niezliczonym urządzeniom bezproblemowe zadokowanie na wielu wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości (4K, 8K).

Przejęcie DisplayLink i wykupienie wcześniej jednostki Broadcom specjalizującej się w IoT przyspiesza długoterminową strategię dywersyfikacji oferty IoT firmy Synaptics. Realizowany plan biznesowy pozwoli dostarczyć rozwiązania oferujące obsługę do czterech wyświetlaczy o rozdzielczości 4K i wchodzących na rynek paneli 8K i 10K, a także nadchodzącego standardu USB4.

- Synaptics jest uznanym liderem w dziedzinie rozwiązań interfejsów wideo, a ostatnie przejęcie daje DisplayLink wielką okazję do wprowadzenia nowych rozwiązań dla naszych klientów. Nasza technologia kompresji wideo jest doskonałym uzupełnieniem aktualnej oferty produktów Synaptics, a połączenie naszych światowej klasy zespołów inżynierów będzie w stanie wykorzystać zarówno istniejące technologie jak i nowe - powiedział Graham O’Keeffe, CEO DisplayLink.

źródło: Electronics Weekly