Numonyx powróciło na pozycję czołowego producenta na rynku pamięci NOR flash

W II kw. Numonyx powróciło na pozycję czołowego producenta na rynku pamięci NOR flash, głównie za sprawą problemów będących udziałem głównego rywala firmy, Spansion. Jak podaje raport sporządzony przez iSuppli, Numonyx uzyskał w tym okresie sprzedaż na poziomie 380 mln dolarów, o 50 mln więcej niż we wcześniejszym kwartale. Tym samym firma uzyskała 34,6% udziałów w rynku całkowitym.

Posłuchaj
00:00

Jednocześnie, obroty Spansion spadły o 22 mln dolarów do 376 mln, co sprawiło, że udziały firmy w rynku spadły do 34,2%. Przez ostatnie pięć lat obydwie firmy wielokrotnie zmieniały się na pozycji lidera. Rywalizacja ta przyjęła nowy obrót, kiedy na początku bieżącego roku Spansion wystąpiło o protekcje przed wierzycielami i skoncentrowało większość swojej działalności na rynku embedded a nie bezprzewodowym, co z kolei wytworzyło na tym ostatnim lukę, którą z powodzeniem wypełniły takie firmy jak Numonyx czy Samsung.

Komunikacja bezprzewodowa, a w szczególności telefony komórkowe, jest obecnie największym segmentem rynku NOR. Pamięci te są najczęściej wykorzystywane do przechowywania kodu w tych urządzeniach. Analitycy spodziewają się, że przechodzące reorganizację Spansion będzie w najbliższym czasie nadal tracić swoją pozycję na rynku na rzecz konkurenta. Niemniej jednak, przekonują oni, że po zakończeniu działań restrukturyzacyjnych Spansion będzie nadal poważnym graczem na rynku, mimo że uwaga firmy będzie skupiona w innych jego segmentach.

Będący na trzeciej pozycji zestawienia największych producentów NOR, Samsung odnotował wzrost sprzedaży o 19,4% w ujęciu kwartalnym z 98 do 117 mln dolarów. Firma tym samym uzyskała 10,6% udziałów w rynku. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Macronix International oraz Silicon Storage Technology, obydwie, które uzyskały wzrost sprzedaży w II kw. Ogółem, rynek zwiększył się o 10,1% względem I kw., uzyskując łączne obroty na poziomie 1,099 mld dolarów.


Firma

Obroty w I kw. 2009

Udziały w rynku w I kw. 2009

Obroty w II kw. 2009

Udziały w rynku w II kw. 2009

Zmiana kwartalna

Zmiana kwartalna (procentowa)

Zmiana w udziałach w rynku

1

Numonyx

330

33,1%

380

34,6%

50

15,2%

1,5%

2

Spansion

398

39,9%

376

34,2%

-22

-5,5%

-5,7%

3

Samsung

98

9,8%

117

10,6%

19

19,4%

0,8%

4

Macronix International

58

5,8%

91

8,3%

33

56,9%

2,5%

5

Silicom Storage Technology

32

3,2%

42

3,8%

10

31,3%

0,6%

6

Inne

82

8,2%

93

8,5%

11

13,4%

0,2%

7

Łącznie

998

100%

1099

100%

101

10,15


Wyniki czołowych graczy rynku NAND w pierwszej połowie roku wg. iSuppli [dane w mln dolarów]

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Produkcja elektroniki
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów
Komponenty
Rynek pamięci NAND pod presją: rosnące ceny i wydłużone terminy dostaw
Komunikacja
Cyfrowa mapa świata na nowo - WTDC-25 w Baku wyznacza kierunek globalnego rozwoju technologii
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów