BMW z udziałem Amazona otworzyło centrum danych

| Gospodarka Aktualności

BMW otworzyło centrum danych wraz z działem przetwarzania w chmurze firmy Amazon. Ma to pokazać jak firmy coraz częściej wykorzystują obszerne zbiory danych do zwiększenia swojej wydajności. BMW i Amazon Web Services współpracują ze sobą od 2015 roku i przez ostatnie półtora roku wspólnie opracowywały rozwiązania w zakresie centrum danych.

BMW z udziałem Amazona otworzyło centrum danych

- Chcemy przejść z decyzji opartych na intuicji do tych bazujących na zebranych danych. W BMW mamy kilkuset analityków, ale naszym celem jest udostępnienie danych wszystkim - powiedział Kai Demtroder, wiceprezes ds. przetwarzania danych w BMW.

Wiceprezes dodał, że centrum danych w chmurze sprawdziło się, gdy wiosną pandemia zaczęła wpływać na produkcję samochodów. Dane z Amazon Web Services (AWS) umożliwiły niemieckiemu koncernowi motoryzacyjnemu zobaczenie, które zakłady dostawców miały problemy.

BMW zamierza przeszkolić do 5 tys. pracowników w zakresie obsługi technologii AWS. Centrum będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do przewidywania popytu konsumentów na pojazdy marki BMW, aby producent mógł zamówić odpowiednie części od dostawców, przestrzegać przepisów na różnych rynkach i automatycznie sprawdzać wymagania potrzebne do projektowania nowych pojazdów.

Przyszłość to usługi w chmurze

Zgodnie z prognozami przygotowanymi przez agencję analityczną MarketsandMarkets wartość globalnego rynku usług działających w chmurze do 2025 roku wzrośnie do 137,3 mld dolarów, z 50,1 mld dolarów odnotowanych w roku bieżącym.

Kanadyjscy specjaliści ds. technologii w BlackBerry i AWS ogłosili, że opracowali platformę działającą w chmurze, która ma pomóc producentom samochodów i dostawcom w standaryzacji danych pojazdów.

źródło: Reuters