LG Electronics wycofuje się z rynku smartfonów

LG Electronics ogłosiło, że wycofuje się z rynku smartfonów po poniesionej w ciągu 6 lat stracie w wysokości 4,5 mld dolarów. Strategiczna decyzja LG o opuszczeniu niezwykle konkurencyjnego sektora telefonii komórkowej umożliwi firmie skoncentrowanie zasobów na obszarach charakteryzujących się długofalowym wzrostem, takich jak komponenty do pojazdów elektrycznych, urządzenia IoT, robotyka, sztuczna inteligencja i rozwiązania typu B2B, a także cyfrowe platformy i usługi.

Posłuchaj
00:00

LG zapewni wsparcie serwisowe i aktualizacje oprogramowania dla klientów istniejących urządzeń mobilnych przez okres, który będzie się różnić w zależności od regionu. Firma LG będzie współpracować z dostawcami i partnerami biznesowymi podczas zamykania działalności związanej z telefonami komórkowymi. LG będzie nadal wykorzystywać swoje zasoby w zakresie technologii mobilnych i rozwijać rozwiązania, takie jak sieć 6G w celu dalszego wzmacnia swojej pozycji w innych obszarach biznesowych. Podstawowe technologie opracowane w ciągu dwóch dekad działalności biznesowej firmy w zakresie telefonów komórkowych również zostaną zachowane i zastosowane w istniejących i przyszłych produktach.

Oczekuje się, że likwidacja działu specjalizującego się w telefonach komórkowych zostanie zakończona do końca lipca tego roku. Po tym terminie niektóre z istniejących modeli mogą być nadal dostępne w sprzedaży, w związku z nagromadzonymi zapasami magazynowymi.

LG zajmowało trzecie miejsce pod względem udziału w rynku amerykańskim. Jego udział w rynku światowym wynosi obecnie 2%. W zeszłym roku firma sprzedała 23 mln telefonów. Dla porównania Samsung dostarczył 256 mln sztuk. W zeszłym roku dział smartfonów odpowiadał za 7% całkowitych przychodów koncernu LG.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
LG zleca część produkcji smartfonów firmom ODM
Samsung i TSMC będą odpowiadać za 43% światowych nakładów kapitałowych przemysłu półprzewodnikowego
LG Display przesuwa termin zamknięcia fabryki
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Druga generacja satelitów GNSS Galileo jest rozwijana z pełną prędkością
Technika
Automatyka przemysłowa i budynkowa na dwóch przewodach
Gospodarka
Arrow Electronics polskim dystrybutorem rozwiązań Cohesity w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania danymi

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów