Czy producenci samochodów staną się fablesami?

Dzisiaj, po 40 latach, nikt nie kwestionuje pozycji firm produkujących półprzewodniki, które projektują, ale nie produkują własnych chipów - tzw. fabless companies. AMD, Apple, MediaTek, Nvidia i Qualcomm są doskonałymi przykładami firm, które mają na rynku silną pozycję i nie mają własnych fabryk. Podobne procesy zaczynają być widoczne w motoryzacji.

Posłuchaj
00:00

Taką ofertę ma Magna, która oferuje kompletny proces produkcji samochodów i zacznie świadczyć usługi produkcyjne dla Fiskera w zakładzie w austriackim mieście Graz, produkując na zlecenie elektrycznego SUV-a Fisker Ocean. Magna jest też znaczącym podwykonawcą pojazdów, takich jak Jaguar I-Pace, Sony Vision-S i ArcFox Alpha-T, stara się też o współpracę przy wytwarzaniu iCar firmy Apple. Całkowita zdolność produkcyjna pojazdów w zakładzie w Grazu wynosi około 200 tys. sztuk rocznie.

Podobne plany ma Foxconn, który ogłosił niedawno rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych. Według raportu Bloomberga, Foxconn ma udostępnić pojazdy jeszcze w tym roku, poprzez dział produkcji kontraktowej utworzony z Geely. Dane te są dowodem, że na rynku rodzi nowy biznes, który można nazwać, przez analogię do EMS, CMS - Car Manufacturing Services.

Powiązane treści
Chipy samochodowe tracą udział w rynku
Fablessowi dostawcy objęli w 2020 roku rekordowe 33% rynku IC
Geely zainwestuje blisko 330 mln dolarów w produkcję satelitów
Niedobory samochodowych chipów ustępują
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Gospodarka
Targi Energetab - podsumowanie
Gospodarka
Brak świadomości, szkoleń i milionów specjalistów z zakresu cyberbezpieczeństwa

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów