Amica boryka się z zaburzeniami w łańcuchu dostaw

Grupa kapitałowa Amica w III kwartale 2021 r. zmniejszyła sprzedaż w stosunku rocznym i zanotowała jednocześnie wyraźne spadki zysków, mimo że obroty firmy za pierwsze trzy kwartały tego roku wzrosły o 14%, do 2,4 mld zł. Firmie dokuczają problemy z zaopatrzeniem w surowce i komponenty do produkcji oraz zakłócenia we frachcie morskim, które nasiliły się w ostatnich miesiącach. Odczuwalna jest ponadto przybierająca na sile presja kosztowa, którą firma będzie starała się kompensować wyższymi cenami sprzętu AGD.

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Amica inwestuje w cyfryzację produkcji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Innowacje technologiczne CSI na Targach TRAKO 2025
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów