Dystrybutorzy katalogowi rozbudowują zaplecza magazynowe

| Gospodarka Aktualności

Wielu dystrybutorów podzespołów zwiększa w ostatnim okresie powierzchnię magazynową, inwestuje w automatykę i funkcjonalność swoich platform internetowych. Mimo braków podzespołów i długiego czasu realizacji zamówień, firmy te twierdzą, że niedobory nie będą trwać wiecznie i na te lepsze czasy trzeba się dobrze przygotować.

Dystrybutorzy katalogowi rozbudowują zaplecza magazynowe

Stąd centra dystrybucyjne są rozbudowywane, modernizowane oraz instaluje się w nich szereg urządzeń pozwalających na maksymalizację wykorzystania istniejącej powierzchni i poprawę wydajności realizacji zleceń - taśmociągi, roboty, podajniki. Niektórzy zbudowali nowe obiekty, inni rozbudowują istniejące.

Na przykład Farnell ma nowe centrum dystrybucji w Leeds, a TTI zainwestował w rozbudowę magazynu w USA o dodatkowe 15 tys. m² - co pozwoli mu zwiększyć docelowo ofertę o milion pozycji - i w system automatycznego pakowania towaru w kartony, bez konieczności wypełniania pustych przestrzeni w pudełkach ścinkami tektury. Co więcej, TTI ma zautomatyzowany system magazynowania i wyszukiwania produktów, który wykorzystuje roboty magazynowe. Pozwala to na realizację zamówień w trybie ciągłym i wzrost upakowania czterokrotnie większy niż w tradycyjnym podejściu. Z kolei Mouser Electronics zainwestował około 25 mln dolarów w ciągu ostatnich dwóch lat w automatyzację magazynu i wysyłki. W tym okresie firma zwiększyła również powierzchnię magazynową o 18,5 tys. m², mimo braków na półkach i 50-tygodniowych terminów realizacji.

Inwestycje dotyczą też wyszukiwarek na stronach, narzędzi wspierających sprzedaż a nawet wysokorozdzielczych fotografii, do których wykonania używa się cyfrowych mikroskopów.

Wielkość magazynu powiększył też Digi-Key. Nowe centrum dystrybucji produktów zapewniło firmie czterokrotne zwiększenie zapasów i dało łączną powierzchnię ok. 200 tys. m², co w przyszłości pozwoli obsłużyć prawie trzykrotnie więcej zamówień. Firma oferuje obecnie ok. 12 mln produktów od 2000 dostawców. Inwestuje również w swoją działalność na całym świecie, a w szczególności w Indiach.