HTC przygotowuje nowe źródła wzrostu

| Gospodarka Aktualności

Firma HTC będzie nadal inwestować w telefony komórkowe i sprzęt AR/VR. Zamierza również zintegrować sztuczną inteligencję, technologię blockchain i technologię 5G z metaverse, ewoluując z firmy zajmującej się wyłącznie sprzętem w platformę i dostawcę usług. Nowa struktura organizacyjna HTC skupi się na siedmiu dywizjach biznesowych: Vive Virtual Reality, 5G System Solutions, Smartphones and IoT, Content and Platforms, DeeQ Healthcare, Vive Originals oraz Vive Arts. Firma zmienia również swoje cele AR/VR, które pierwotnie dotyczyły Vive Reality, w kierunku Viverse.

HTC przygotowuje nowe źródła wzrostu

HTC zorganizuje zgromadzenie akcjonariuszy 17 czerwca. Firma rozpoczęła już przechodzenie na nowe produkty, branże i rynki. Dodatkowo wprowadza zmiany w strukturze operacyjnej, co jest powodem powołania ww. siedmiu pionów biznesowych. HTC wierzy, że utworzenie nowej struktury organizacyjnej zarządzania pobudzi wartość i potencjał HTC, jednocześnie promując rozwój marki.

HTC będzie nadal rozbudowywać swój ekosystem VR. Generacja 5G przyspieszy również integrację technologii AR, VR, AI i blockchain, co będzie napędzać kolejną falę wzrostu operacyjnego. Chociaż HTC nie rezygnuje ze swojego biznesu telefonii komórkowej, presja ze strony Samsung Electronics, Apple i chińskich marek utrudnia im znalezienie swojego miejsca na rynku.

Pod względem wielkości dostaw urządzeń AR/VR, dane IDC wymieniają DPVR, Pico Immersive, iQIYI, Nolo VR i HTC jako pięć największych firm w regionie Azji i Pacyfiku, w 2021 roku. Obecna linia produktów VR firmy HTC składa się głównie z modeli z wyższej półki i jest bardziej skoncentrowana na rynku komercyjnym niż konsumenckim, dlatego wielkość jej dostaw jest mniejsza niż w przypadku DPVR i Pico.

Firma HTC będzie nadal rozwijać swoją działalność na rynkach europejskich i amerykańskich. Jednak, by stać się największym graczem w dziedzinie AR/VR, będzie musiała zdecydować, w jaki sposób skuteczniej dostarczać rozwiązania platformowe, aplikacyjne i sprzętowe dla chińskiego rynku konsumenckiego VR.

źródło: DigiTimes

Zobacz również