HTC przygotowuje nowe źródła wzrostu

Firma HTC będzie nadal inwestować w telefony komórkowe i sprzęt AR/VR. Zamierza również zintegrować sztuczną inteligencję, technologię blockchain i technologię 5G z metaverse, ewoluując z firmy zajmującej się wyłącznie sprzętem w platformę i dostawcę usług. Nowa struktura organizacyjna HTC skupi się na siedmiu dywizjach biznesowych: Vive Virtual Reality, 5G System Solutions, Smartphones and IoT, Content and Platforms, DeeQ Healthcare, Vive Originals oraz Vive Arts. Firma zmienia również swoje cele AR/VR, które pierwotnie dotyczyły Vive Reality, w kierunku Viverse.

Posłuchaj
00:00

HTC zorganizuje zgromadzenie akcjonariuszy 17 czerwca. Firma rozpoczęła już przechodzenie na nowe produkty, branże i rynki. Dodatkowo wprowadza zmiany w strukturze operacyjnej, co jest powodem powołania ww. siedmiu pionów biznesowych. HTC wierzy, że utworzenie nowej struktury organizacyjnej zarządzania pobudzi wartość i potencjał HTC, jednocześnie promując rozwój marki.

HTC będzie nadal rozbudowywać swój ekosystem VR. Generacja 5G przyspieszy również integrację technologii AR, VR, AI i blockchain, co będzie napędzać kolejną falę wzrostu operacyjnego. Chociaż HTC nie rezygnuje ze swojego biznesu telefonii komórkowej, presja ze strony Samsung Electronics, Apple i chińskich marek utrudnia im znalezienie swojego miejsca na rynku.

Pod względem wielkości dostaw urządzeń AR/VR, dane IDC wymieniają DPVR, Pico Immersive, iQIYI, Nolo VR i HTC jako pięć największych firm w regionie Azji i Pacyfiku, w 2021 roku. Obecna linia produktów VR firmy HTC składa się głównie z modeli z wyższej półki i jest bardziej skoncentrowana na rynku komercyjnym niż konsumenckim, dlatego wielkość jej dostaw jest mniejsza niż w przypadku DPVR i Pico.

Firma HTC będzie nadal rozwijać swoją działalność na rynkach europejskich i amerykańskich. Jednak, by stać się największym graczem w dziedzinie AR/VR, będzie musiała zdecydować, w jaki sposób skuteczniej dostarczać rozwiązania platformowe, aplikacyjne i sprzętowe dla chińskiego rynku konsumenckiego VR.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
HTC podjęło współpracę z tajwańskim Far EasTone Telecommunications
W czerwcu przychody HTC osiągnęły najwyższy poziom od 6 miesięcy
HTC wprowadza na tajwański rynek telefon 5G
Google inwestuje 250 milionów dolarów w dział XR firmy HTC
HTC zrealizuje nowe cięcia liczby zatrudnionych
HTC zamierza wejść na rynek usług strumieniowania VR
HTC zbuduje w Arabii ​​Saudyjskiej park rozrywki VR
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Projektowanie i badania
Globalny wyścig robotaxi nabiera tempa
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów