Vigo w 2022 roku nieco zwalnia

Vigo Photonics - producent detektorów podczerwieni - zamierza w tym roku utrzymać przychody na stałym poziomie. Firma nie zrealizuje założonych na ten rok celów finansowych. W drugim kwartale przychody Vigo Photonics wyniosły 20,3 mln PLN co oznacza wzrost o 13% rok do roku. Skorygowany zysk netto wyniósł 3,8 mln PLN, co przekłada się na 46% spadek w skali roku.

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Rynek czujników światłowodowych - 5,5 mld USD w 2028 roku
Rynek opakowań LED przekroczył 17 mld dolarów
YOFC uruchamia produkcję światłowodów w Rawie Mazowieckiej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Apple inwestuje 100 mld USD w produkcję w USA – rozwija łańcuch dostaw półprzewodników i nowe fabryki
Komponenty
Rynek czujników obrazu CMOS przekroczy 30 mld USD do 2030 roku – mobilność, motoryzacja i bezpieczeństwo napędzają wzrost
Aktualności
Szkolenia dla sektora kosmicznego w centrum szkoleniowym Renex EEC
Projektowanie i badania
Ogniwa słoneczne zasilą elektronikę prosto ze światła w pomieszczeniach
Projektowanie i badania
Pierwsze w Europie centrum danych OpenAI
Komunikacja
Czy Internet Agentów - IoA - stanie się następcą IoT?
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Gospodarka
Fotonika dla AI: iPronics i Ansys łączą siły, by zwiększyć niezawodność infrastruktury centrów danych
Technika
Technologia OLED - charakterystyka oraz przegląd zastosowań
Technika
Wyświetlacze OLED - nowe technologie

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów