Rynek elektroniki noszonej w 2022 roku będzie płaski

Smartwatche, słuchawki i inne urządzenia cieszyły się w okresie pandemii dużym popytem, teraz inflacja i recesja ograniczają popyt i hamują wzrost rynku. Według agencji analitycznej IDC w drugim kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o prawie 7% rok do roku, a pierwszym kwartale obroty zmalały o 3%.

Posłuchaj
00:00

Przedświąteczna sprzedaż powinna poprawić sytuację na tyle, że wzrost w całym 2022 roku utrzyma się na stałym poziomie, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do grona czołowych firm należy Apple z 25% udziałem w rynku, Samsung, Xiaomi i Huawei. Mimo, że ceny niektórych nowych urządzeń pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie.

Powiązane treści
Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk
Apple zyskuje przewagę nad szwajcarską branżą zegarkową
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Optoelektronika
HIKMICRO SuperScene – przełom w termowizji AI dla inspekcji budynków, rozdzielnic i PCB
Produkcja elektroniki
AMD na fali wzrostowej - rekordowy udział w przychodach z serwerów
Aktualności
Digitalizacja pola walki postępuje
Komponenty
„Superczipy” Nvidii napędzają najszybszy superkomputer w Europie
Aktualności
Mouser Electronics po raz szósty z nagrodą Amphenol za najlepszą dystrybucję cyfrową komponentów elektronicznych
Aktualności
Na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej zainstalowano pierwsze w pełni polskie urządzenie - LeopardISS
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Infineon i Typhoon HIL łączą siły – nowe rozwiązanie HIL do testowania układów napędowych xEV
Prezentacje firmowe
Ekonomiczne mikrokontrolery PIC32A z wydajnymi analogowymi układami peryferyjnymi
Gospodarka
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów