Rynek elektroniki noszonej w 2022 roku będzie płaski

Smartwatche, słuchawki i inne urządzenia cieszyły się w okresie pandemii dużym popytem, teraz inflacja i recesja ograniczają popyt i hamują wzrost rynku. Według agencji analitycznej IDC w drugim kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o prawie 7% rok do roku, a pierwszym kwartale obroty zmalały o 3%.

Posłuchaj
00:00

Przedświąteczna sprzedaż powinna poprawić sytuację na tyle, że wzrost w całym 2022 roku utrzyma się na stałym poziomie, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do grona czołowych firm należy Apple z 25% udziałem w rynku, Samsung, Xiaomi i Huawei. Mimo, że ceny niektórych nowych urządzeń pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie.

Powiązane treści
Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk
Apple zyskuje przewagę nad szwajcarską branżą zegarkową
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Komponenty
Farnell poszerza ofertę produktów o znaczeniu krytycznym
Projektowanie i badania
USA ograniczają sprzedaż oprogramowania EDA do Chin
Produkcja elektroniki
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Mikrokontrolery i IoT
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Komponenty
Nordic Semiconductor przejmuje firmę Memfault i wprowadza na rynek pierwszą kompletną platformę typu chip-chmura
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Gospodarka
Najmniejszy na świecie komputer z Intel Core 13. generacji – AAEON de next-RAP8 wkracza na rynek embedded
Technika
Dotykowe czujniki indukcyjne - nowy wymiar interfejsu HMI
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów