Rynek elektroniki noszonej w 2022 roku będzie płaski

Smartwatche, słuchawki i inne urządzenia cieszyły się w okresie pandemii dużym popytem, teraz inflacja i recesja ograniczają popyt i hamują wzrost rynku. Według agencji analitycznej IDC w drugim kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o prawie 7% rok do roku, a pierwszym kwartale obroty zmalały o 3%.

Posłuchaj
00:00

Przedświąteczna sprzedaż powinna poprawić sytuację na tyle, że wzrost w całym 2022 roku utrzyma się na stałym poziomie, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do grona czołowych firm należy Apple z 25% udziałem w rynku, Samsung, Xiaomi i Huawei. Mimo, że ceny niektórych nowych urządzeń pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie.

Powiązane treści
Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk
Apple zyskuje przewagę nad szwajcarską branżą zegarkową
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Optoelektronika
Odwiedź targi Laser World of Photonics 2025 w Monachium!
Projektowanie i badania
Plessey wdraża system MES od Critical Manufacturing w celu wsparcia eksperymentalnych procesów produkcji microLED
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Kolejny wielki boom technologiczny - robotyka bazująca na AI
Prezentacje firmowe
Bogactwo interfejsów komunikacyjnych PCIe
Gospodarka
Infineon nowym liderem rynku mikrokontrolerów
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów