Rynek elektroniki noszonej w 2022 roku będzie płaski

Smartwatche, słuchawki i inne urządzenia cieszyły się w okresie pandemii dużym popytem, teraz inflacja i recesja ograniczają popyt i hamują wzrost rynku. Według agencji analitycznej IDC w drugim kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o prawie 7% rok do roku, a pierwszym kwartale obroty zmalały o 3%.

Posłuchaj
00:00

Przedświąteczna sprzedaż powinna poprawić sytuację na tyle, że wzrost w całym 2022 roku utrzyma się na stałym poziomie, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do grona czołowych firm należy Apple z 25% udziałem w rynku, Samsung, Xiaomi i Huawei. Mimo, że ceny niektórych nowych urządzeń pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie.

Powiązane treści
Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk
Apple zyskuje przewagę nad szwajcarską branżą zegarkową
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Nowa wizja transformacji cyfrowej – COCUS i Panasonic
Produkcja elektroniki
Popyt na sprzęt do produkcji wyznacznikiem stanu branży
Zasilanie
Nowy moduł Semikron Danfoss z tranzystorami ROHM 2kV SiC MOSFET zwiększa wydajność systemów solarnych SMA
Projektowanie i badania
IQM zainstaluje pierwszy w Polsce komputer kwantowy
Aktualności
Bezpieczeństwo produktów - nowe przepisy
Komponenty
DigiKey dodał ponad 100 tysięcy nowych produktów i ponad 100 nowych dostawców w pierwszym kwartale 2025 roku
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Chiny stawiają na RISC-V
Gospodarka
Infineon Technologies umacnia globalną pozycję lidera w branży półprzewodników dla motoryzacji
Gospodarka
MPLAB PICkit Basic – budżetowy debuger od Microchip z możliwościami klasy premium
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów