Rynek elektroniki noszonej w 2022 roku będzie płaski

Smartwatche, słuchawki i inne urządzenia cieszyły się w okresie pandemii dużym popytem, teraz inflacja i recesja ograniczają popyt i hamują wzrost rynku. Według agencji analitycznej IDC w drugim kwartale 2022 roku nastąpił spadek sprzedaży o prawie 7% rok do roku, a pierwszym kwartale obroty zmalały o 3%.

Posłuchaj
00:00

Przedświąteczna sprzedaż powinna poprawić sytuację na tyle, że wzrost w całym 2022 roku utrzyma się na stałym poziomie, w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do grona czołowych firm należy Apple z 25% udziałem w rynku, Samsung, Xiaomi i Huawei. Mimo, że ceny niektórych nowych urządzeń pozostają takie same jak w poprzedniej generacji, siła dolara amerykańskiego utrudnia zakup w lokalnych walutach na całym świecie.

Powiązane treści
Sprzedaż smartwatchy przekroczyła 127 mln sztuk
Apple zyskuje przewagę nad szwajcarską branżą zegarkową
Opracowano elastyczną baterię dla elektroniki noszonej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Optoelektronika
Fotonika dla AI: iPronics i Ansys łączą siły, by zwiększyć niezawodność infrastruktury centrów danych
Komponenty
Pierwiastki ziem rzadkich - o co tyle zamieszania?
Aktualności
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Aktualności
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji
Produkcja elektroniki
SK hynix dołącza do Samsunga jako największy producent pamięci na świecie
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Gospodarka
Nowa platforma Payara Qube upraszcza wdrażanie aplikacji Java w chmurze
Gospodarka
Najmniejszy na świecie komputer z Intel Core 13. generacji – AAEON de next-RAP8 wkracza na rynek embedded
Technika
Dotykowe czujniki indukcyjne - nowy wymiar interfejsu HMI
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów