Start-upy w Polsce tracą rynkowy impet

W start-upach pokłada się wiele nadziei biznesowych i traktuje je jako miejsca, gdzie mają szansę narodzić się innowacyjne pomysły biznesowe, technologiczne i usługowe. Ich działalność na świecie jest często wspierana kapitałowo i chroniona prawnie, po to, aby małe firmy bez stażu rynkowego miały szanse przetrwać w obliczu silnej konkurencji. Kondycję polskich startupów podsumowała ostatnio w raporcie Fundacja Startup Poland.

Posłuchaj
00:00

Jak wynika z tego opracowania, większość polskich start-upów ma staż rynkowy poniżej 4 lat, jest prowadzona przez 30-latków i działa na Dolnym Śląsku, Mazowszu lub w Małopolsce.

Firmy te pesymistycznie oceniają swoją przyszłość i wskazują na kłopoty z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników. Chodzi przede wszystkim o specjalistów IT, których przejmują większe korporacje, mogące zaoferować im lepsze warunki zatrudnienia. Problem dla nich stanowi również zebranie odpowiednio dużego kapitału na rozwój oraz rosnące koszty działalności. Dwie trzecie start-upów tworzy aplikacje webowe lub mobilne posiłkując się funduszami VC, grantami z NCBiR i od tzw. aniołów biznesu.

 
Czym zajmują się start-upy w Polsce?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Contrans współpracuje z EPT
Gospodarka
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Gospodarka
POLYN Technology wprowadza innowacyjny zestaw ewaluacyjny do monitorowania opon
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów