Start-upy w Polsce tracą rynkowy impet

W start-upach pokłada się wiele nadziei biznesowych i traktuje je jako miejsca, gdzie mają szansę narodzić się innowacyjne pomysły biznesowe, technologiczne i usługowe. Ich działalność na świecie jest często wspierana kapitałowo i chroniona prawnie, po to, aby małe firmy bez stażu rynkowego miały szanse przetrwać w obliczu silnej konkurencji. Kondycję polskich startupów podsumowała ostatnio w raporcie Fundacja Startup Poland.

Posłuchaj
00:00

Jak wynika z tego opracowania, większość polskich start-upów ma staż rynkowy poniżej 4 lat, jest prowadzona przez 30-latków i działa na Dolnym Śląsku, Mazowszu lub w Małopolsce.

Firmy te pesymistycznie oceniają swoją przyszłość i wskazują na kłopoty z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników. Chodzi przede wszystkim o specjalistów IT, których przejmują większe korporacje, mogące zaoferować im lepsze warunki zatrudnienia. Problem dla nich stanowi również zebranie odpowiednio dużego kapitału na rozwój oraz rosnące koszty działalności. Dwie trzecie start-upów tworzy aplikacje webowe lub mobilne posiłkując się funduszami VC, grantami z NCBiR i od tzw. aniołów biznesu.

 
Czym zajmują się start-upy w Polsce?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Aktualności
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Aktualności
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Produkcja elektroniki
Branża motoryzacyjna obiera kurs na RISC-V
Aktualności
Polscy konsumenci gromadzą nieużywaną elektronikę wartą 112 mld zł
Mikrokontrolery i IoT
Coraz więcej możliwości komunikacji satelitarnej w IoT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Renex rozwija szkolenia IPC w Europie Środkowo-Wschodniej
Gospodarka
Ograniczenia eksportu pierwiastków ziem rzadkich będą problemem
Gospodarka
Ensign InfoSecurity nagrodzona za Aletheia – AI do wykrywania deepfake’ów w czasie rzeczywistym
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów