Chipów motoryzacyjnych może brakować aż do 2024 roku

Mimo, że ostatnio podaż chipów samochodowych uległa poprawie, jest mało prawdopodobne, aby sektor ten wrócił do równowagi przed 2024 rokiem. Niestety niewielki wzrost podaży nie nadąża za gwałtownie rosnącym popytem i na krótsze czasy dostaw nie ma szans.

Posłuchaj
00:00

Producenci półprzewodników rozwijają wprawdzie moce produkcyjne, przestawiają maszyny do wytwarzania układów dla motoryzacji, ale weryfikacja i certyfikacja takich procesów zajmuje minimum 6 miesięcy w przypadku, gdy producent realizował wcześniej projekty dla motoryzacji i aż 2-3 lata, gdy jego kompetencje nie były wcześniej weryfikowane przez klientów. Dlatego rozwiązanie problemu niedoboru chipów samochodowych w wyniku zwiększenia mocy produkcyjnych jest wyjątkowo czasochłonne.

Powiązane treści
Półprzewodniki w drugiej połowie 2022 roku
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Gospodarka
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprezentowała premierową linię produkcyjną REECO podczas targów Productronica 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów