Chipów motoryzacyjnych może brakować aż do 2024 roku

Mimo, że ostatnio podaż chipów samochodowych uległa poprawie, jest mało prawdopodobne, aby sektor ten wrócił do równowagi przed 2024 rokiem. Niestety niewielki wzrost podaży nie nadąża za gwałtownie rosnącym popytem i na krótsze czasy dostaw nie ma szans.

Posłuchaj
00:00

Producenci półprzewodników rozwijają wprawdzie moce produkcyjne, przestawiają maszyny do wytwarzania układów dla motoryzacji, ale weryfikacja i certyfikacja takich procesów zajmuje minimum 6 miesięcy w przypadku, gdy producent realizował wcześniej projekty dla motoryzacji i aż 2-3 lata, gdy jego kompetencje nie były wcześniej weryfikowane przez klientów. Dlatego rozwiązanie problemu niedoboru chipów samochodowych w wyniku zwiększenia mocy produkcyjnych jest wyjątkowo czasochłonne.

Powiązane treści
Półprzewodniki w drugiej połowie 2022 roku
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Targi zagraniczne
SPS Italia 2025 - inteligentne rozwiązania produkcyjne
Gospodarka
DMASS podsumował 2024 rok
Gospodarka
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów