Chipów motoryzacyjnych może brakować aż do 2024 roku

Mimo, że ostatnio podaż chipów samochodowych uległa poprawie, jest mało prawdopodobne, aby sektor ten wrócił do równowagi przed 2024 rokiem. Niestety niewielki wzrost podaży nie nadąża za gwałtownie rosnącym popytem i na krótsze czasy dostaw nie ma szans.

Posłuchaj
00:00

Producenci półprzewodników rozwijają wprawdzie moce produkcyjne, przestawiają maszyny do wytwarzania układów dla motoryzacji, ale weryfikacja i certyfikacja takich procesów zajmuje minimum 6 miesięcy w przypadku, gdy producent realizował wcześniej projekty dla motoryzacji i aż 2-3 lata, gdy jego kompetencje nie były wcześniej weryfikowane przez klientów. Dlatego rozwiązanie problemu niedoboru chipów samochodowych w wyniku zwiększenia mocy produkcyjnych jest wyjątkowo czasochłonne.

Powiązane treści
Półprzewodniki w drugiej połowie 2022 roku
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i Ampleon zawierają globalną umowę dystrybucyjną obejmującą rozwiązania zasilania RF
Produkcja elektroniki
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
TSMC oszacował ceny usług produkcyjnych dla procesu 1,6 nm
Raporty
Narzędzia ręczne i wyposażenie warsztatowe
Gospodarka
Wirebonding NIE odchodzi do lamusa
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów