Sonel stawia na nowe produkty i rynki

| Gospodarka Aktualności

Sonel, czołowy polski producent przyrządów pomiarowych, stawia na ekspansję produktową i geograficzną. W 2024 roku chce wprowadzić na rynek ponad dwadzieścia nowych przyrządów. Jednocześnie razem z partnerem niemieckim Gilgen GmbH w Sulzbach-Laufen chce utworzyć spółkę MBS-Sonel, która będzie obsługiwała dystrybutorów działających w Niemczech i rozwijałaby sprzedaż w państwach DACH. Z czasem planowane jest również utworzenie w Niemczech serwisu, laboratorium i całej obsługi posprzedażowej. Nowa spółka ma być zarejestrowana do końca stycznia 2024 r. Sonel będzie posiadał 51% udziałów w MBS-Sonel, a pozostałe 49% - niemiecka firma Gilgen.

Sonel stawia na nowe produkty i rynki

Sprzedaż napędza m.in. rosnąca świadomość konieczności zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego, dynamiczny rozwój OZE i elektromobilności. Dzięki temu skonsolidowane przychody grupy Sonel w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. wyniosły 151,6 mln zł i były wyższe niż w tym samym okresie roku 2022, kształtując się wówczas na poziomie 128,9 mln zł.

W całej grupie Sonel sprzedaż krajowa odpowiadała za 67% ogólnych przychodów, a eksport za pozostałe 33%. W planach jest osiągnięcie w 2024 r. 170 mln zł przychodów ze sprzedaży w spółce dominującej oraz 250 mln zł w grupie kapitałowej.

Sonel inwestuje też wiele w rozwój nowych produktów. W 2023 roku do oferty weszło dziesięć nowych produktów, w poprzednich latach było to z reguły około dwóch. W 2024 planowane jest zaprezentowanie ponad dwudziestu urządzeń, m.in. z obszaru elektromobilności, farm fotowoltaicznych czy badania jakości energii.