Konflikt na Morzu Czerwonym zwiększa koszty transportu

Przekierowanie ładunków morskich na szlaki wokół Afryki, w celu ominięcia Morza Czerwonego na skutek ataków jemeńskich Huti, spowodowało wzrost stawek frachtowych i opóźnienia w transporcie. Sześciu z 10 największych przewoźników wycofało się z Morza Czerwonego - Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, ZIM, ONE i CMA CGM, jednak większość azjatyckich przewoźników - Evergreen, HMM, Yang Ming, OOCL i COSCO - nie zmieniło tras.

Posłuchaj
00:00

Stawki frachtu między Azją a Europą Północną wynoszą 4789 dolarów za kontener i są obecnie o 226% wyższe niż wcześniej. W najbliższej przyszłości ceny prawdopodobnie będą nadal rosły, ponieważ popyt na usługi transportowe zaczyna się zwiększać.

Powiązane treści
Koszty frachtu towarów nadal są bardzo wysokie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja w projektowaniu
Mikrokontrolery i IoT
Infineon nowym liderem rynku mikrokontrolerów
Produkcja elektroniki
Wzrost popularności technologii chipletów – nowa era w produkcji układów scalonych
Optoelektronika
Valeo i TactoTek ogłaszają współpracę w zakresie innowacyjnych rozwiązań oświetleniowych dla motoryzacji
Mikrokontrolery i IoT
STMicroelectronics prezentuje mikrokontrolery STM32U3 - nowy poziom innowacji w ultraniskim poborze mocy
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Gospodarka
POLYN Technology wprowadza innowacyjny zestaw ewaluacyjny do monitorowania opon
Gospodarka
Pickering Electronics świętuje 55 lat doświadczenia w branży
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów