Konflikt na Morzu Czerwonym zwiększa koszty transportu

Przekierowanie ładunków morskich na szlaki wokół Afryki, w celu ominięcia Morza Czerwonego na skutek ataków jemeńskich Huti, spowodowało wzrost stawek frachtowych i opóźnienia w transporcie. Sześciu z 10 największych przewoźników wycofało się z Morza Czerwonego - Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, ZIM, ONE i CMA CGM, jednak większość azjatyckich przewoźników - Evergreen, HMM, Yang Ming, OOCL i COSCO - nie zmieniło tras.

Posłuchaj
00:00

Stawki frachtu między Azją a Europą Północną wynoszą 4789 dolarów za kontener i są obecnie o 226% wyższe niż wcześniej. W najbliższej przyszłości ceny prawdopodobnie będą nadal rosły, ponieważ popyt na usługi transportowe zaczyna się zwiększać.

Powiązane treści
Koszty frachtu towarów nadal są bardzo wysokie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Chiny liderem w zakresie samochodowych LiDAR-ów. Rynek gwałtownie rośnie
Aktualności
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Aktualności
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Aktualności
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
PCB
Malejąca produkcja PCB i EMS w Europie zagraża bezpieczeństwu
Zasilanie
Microchip rozszerza ofertę rozwiązań kosmicznych o przetwornicę DC/DC SA15-28 i filtr EMI SF100-28
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Upadłość firmy Wolfspeed może przenieść zamówienia SiC do dostawców z Tajwanu
Gospodarka
Nowy raport Yole Group: Elektronika mocy na zakręcie – wzrost rynku mimo presji cenowej i zmian geopolitycznych
Gospodarka
Większe możliwości personalizacji stanowisk dzięki konfiguratorowi mebli Reeco
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów