Konflikt na Morzu Czerwonym zwiększa koszty transportu

Przekierowanie ładunków morskich na szlaki wokół Afryki, w celu ominięcia Morza Czerwonego na skutek ataków jemeńskich Huti, spowodowało wzrost stawek frachtowych i opóźnienia w transporcie. Sześciu z 10 największych przewoźników wycofało się z Morza Czerwonego - Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, ZIM, ONE i CMA CGM, jednak większość azjatyckich przewoźników - Evergreen, HMM, Yang Ming, OOCL i COSCO - nie zmieniło tras.

Posłuchaj
00:00

Stawki frachtu między Azją a Europą Północną wynoszą 4789 dolarów za kontener i są obecnie o 226% wyższe niż wcześniej. W najbliższej przyszłości ceny prawdopodobnie będą nadal rosły, ponieważ popyt na usługi transportowe zaczyna się zwiększać.

Powiązane treści
Koszty frachtu towarów nadal są bardzo wysokie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Optoelektronika
Fotonika dla AI: iPronics i Ansys łączą siły, by zwiększyć niezawodność infrastruktury centrów danych
Komponenty
Pierwiastki ziem rzadkich - o co tyle zamieszania?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Gospodarka
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów