Konflikt na Morzu Czerwonym zwiększa koszty transportu

Przekierowanie ładunków morskich na szlaki wokół Afryki, w celu ominięcia Morza Czerwonego na skutek ataków jemeńskich Huti, spowodowało wzrost stawek frachtowych i opóźnienia w transporcie. Sześciu z 10 największych przewoźników wycofało się z Morza Czerwonego - Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, ZIM, ONE i CMA CGM, jednak większość azjatyckich przewoźników - Evergreen, HMM, Yang Ming, OOCL i COSCO - nie zmieniło tras.

Posłuchaj
00:00

Stawki frachtu między Azją a Europą Północną wynoszą 4789 dolarów za kontener i są obecnie o 226% wyższe niż wcześniej. W najbliższej przyszłości ceny prawdopodobnie będą nadal rosły, ponieważ popyt na usługi transportowe zaczyna się zwiększać.

Powiązane treści
Koszty frachtu towarów nadal są bardzo wysokie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Lantronix i TD SYNNEX poszerzają współpracę – zaawansowane rozwiązania IIoT i infrastruktury sieciowej dostępne w całej Europie
Produkcja elektroniki
DMASS podsumował 2024 rok
Komponenty
DigiKey i SparkFun współpracują w zakresie dostarczania zestawów robotycznych XRP
Pomiary
Nowa seria ultraszybkich digitalizerów GHz od Spectrum Instrumentation
Produkcja elektroniki
Produkcja półprzewodników według lokalizacji
Aktualności
Contrans współpracuje z EPT
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Contrans współpracuje z EPT
Gospodarka
NXP zamierza zwolnić 1600 pracowników
Gospodarka
POLYN Technology wprowadza innowacyjny zestaw ewaluacyjny do monitorowania opon
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów