Wielu producentów komponentów liczy na zamówienia od sieci satelitarnych

Coraz większa liczba satelitów komunikacyjnych na orbitach LEO, w tym szybka rozbudowa sieci Starlink i OneWeb, zwiększają dostępność usług komunikacji satelitarnej dla konsumentów i jednocześnie wywołują wzrost podaży komponentów niezbędnych do budowy systemów łączności oraz usług outsourcingowych.

Posłuchaj
00:00

Obecnie sieć Starlink we własnym zakresie produkuje i montuje kluczowe komponenty, takie jak wzmacniacze, anteny i filtry, mając w USA fabrykę w Waszyngtonie. Dzięki temu skutecznie kontroluje warunki produkcji i zmniejsza złożoność zarządzania łańcuchem dostaw.

Z kolei OneWeb przyjmuje podejście w dużym stopniu outsourcingowe w zakresie łańcucha dostaw. Deleguje produkcję i montaż kluczowych komponentów satelitarnych do zewnętrznych producentów, a samodzielnie dokonuje ostatecznej integracji. To przykład otwartego modelu łańcucha dostaw, który umożliwia wielu producentom komponentów współpracę z OneWeb i ułatwia im wejście na rynek dostaw do satelitów LEO.

Otwarty model współpracy jest postrzegany jako bardziej perspektywiczny, ponieważ daje szansę na współpracę także mniejszym firmom o ograniczonych zasobach kapitałowych. Niestety bariera wejścia na rynek satelitarny jest duża. TrendForce przewiduje, że wartość światowego rynku satelitarnego wzrośnie z 283 mld dolarów w 2021 roku do 357 mld dolarów w roku 2025, przy CAGR wynoszącym 2,6%.

Powiązane treści
Zagłuszanie i podszywanie się pod GNSS to codzienność
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Gospodarka
Programowalny zagłuszacz 360° AARONIA wyznacza nowe standardy w walce elektronicznej
Gospodarka
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów