Globalne dostawy smartfonów wzrosły o 4%

Według International Data Corporation (IDC), w trzecim kwartale 2024 r. dostawy smartfonów na całym świecie wzrosły o 4% rok do roku (r/r), osiągając 316,1 mln sztuk. W raporcie stwierdzono, że trend ten oznacza piąty z rzędu kwartał wzrostu, co pokazuje solidny początek drugiej połowy roku, mimo wyzwań makroekonomicznych.

Posłuchaj
00:00

Wzrost był napędzany głównie przez chińskich dostawców, takich jak Vivo, OPPO, Xiaomi, Lenovo i Huawei. Jednak wyniki dostawców były różne - niektórzy zmagali się z wysokimi kosztami materiałów (BOM - Bill-of-Materials), natomiast inni zyskali na korzystnych kursach wymiany na rynkach wschodzących. Zdaniem Willa Wonga, starszego menedżera ds. badań w IDC , znaczący sukces Vivo wynikał z agresywnego wprowadzania produktów na rynek i niskiej bazy porównawczej.

Globalnej sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2024 r. przewodził Samsung, sprzedając 57,8 mln sztuk i zdobywając 18,3% udziału w rynku, aczkolwiek oznaczało to spadek o 2,8% r/r z 59,5 mln sztuk i 19,6% udziału w rynku.

W raporcie zauważono, że firma nadal zwiększa swój udział w segmencie premium, co wynika z wyższych średnich cen, których źródłem był silny miks modeli Galaxy z obsługą AI. Samsung rozpoczął wdrażanie AI do innych urządzeń i wprowadził na rynek nowe składane smartfony Galaxy Z Fold6 i Galaxy Z Flip6 z funkcją Galaxy AI, zwiększając swoje osiągi na rynku premium.

Tuż za Samsungiem uplasował się Apple, który sprzedał 56,0 mln sztuk, co przełożyło się na 17,7% udziału w rynku, oznaczając wzrost o 3,5% w porównaniu z 54,1 mln sztuk. Rynkowy udział przed rokiem wynosił 17,8%.

- Ten wzrost był napędzany przez silny popyt na poprzednie modele i wprowadzenie na rynek nowej linii iPhone 16. W trzecim kwartale 2024 r. starsze modele, takie jak iPhone 15, radziły sobie wyjątkowo dobrze dzięki znaczącym promocjom i zwiększonemu marketingowi wokół Apple Intelligence. Pomimo stopniowego wdrażania Apple Intelligence poza USA, Apple jest gotowe na wzrost w nadchodzącym sezonie świątecznym, ponieważ oczekuje się, że wielu klientów przejdzie ze starszych modeli, takich jak iPhone 13 i 12, na nowy smartfon z obsługą AI - komentowała sytuację amerykańskiego giganta Nabila Popal, dyrektor ds. badań w Worldwide Client Devices.

Znajdująca się na trzeciej pozycji firma Xiaomi odnotowała sprzedaż 42,8 mln sztuk, co daje 13,5% udziału w rynku i stanowi niewielki wzrost o 3,3% w porównaniu do 41,5 mln sztuk oraz minimalny spadek z 13,6% rynkowego udziału w ubiegłym roku. OPPO sprzedało 28,8 mln sztuk, co stanowi 9,1% rynku, oznaczając wzrost o 5,9% w porównaniu z 27,2 mln sztuk i 8,9% udziału w rynku w trzecim kwartale 2023 r.

Vivo odnotowało znaczący wzrost o 22,8% rok do roku, sprzedając 27,0 mln sztuk, co stanowiło 8,5% rynku. W roku poprzednim marka ta sprzedała 22 mln sztuk, osiągając 7,2% udziału w rynku. Pozostałe firmy łącznie sprzedały 103,7 mln sztuk, utrzymując stały udział w rynku wynoszący 32,8%. Jest to wzrost o 4,1% z 99,6 mln sztuk i 32,8% udziału w rynku w trzecim kwartale roku 2023.

Ogółem sprzedaż smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2024 r. o 4% w porównaniu z 303,9 mln sztuk w analogicznym okresie roku ubiegłego.

fot. Samsung Media Library

Źródło: EFY Group

Powiązane treści
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów