Sprzedaż LCD TV w Rosji wzrasta na przekór kryzysu
| Gospodarka ArtykułyNa przekór problemom gospodarczym, liczba dostaw telewizorów LCD w Rosji wzrośnie w bieżącym roku o 13,6% do ponad 5 mln sztuk. W ubiegłym roku, dostarczono na tym rynku 4,4 mln sztuk tych urządzeń. Do 2013 r. , liczba ta zwiększy się ponad dwukrotnie do 9,6 mln sztuk. Pociągnie to za sobą znaczący wzrost obrotów, do 5,7 mld dolarów wobec 3,1 mld w 2008 r.
Telewizory w technologii LCD są zarazem jedynym segmentem rynku, który odnotuje wzrost, podczas gdy sprzedaż odbiorników CRT i plazmowych będzie spadać w bieżącym roku. Najwięcej na tym ugrają producenci z Korei Płd. Ich silną stroną jest nie tylko marka, ale również fakt posiadania linii produkcyjnych na terenie Rosji i duży stopień integracji pionowej. Są to czynniki pozwalające na lepszą kontrolę kosztów i przez to utrzymanie konkurencyjnych cen.
W przypadku lokalnych przedsiębiorstw, większość z nich zmaga się z niedofinansowaniem oraz słabą rozpoznawalnością marki wśród konsumentów. Niemniej jednak, według analityków iSuppli, z silną strategią marketingową i zdolnością do przedstawienia korzystnej oferty cenowej, rosyjscy producenci będą w stanie konkurować z globalnymi producentami na rynku krajowym.