Hynix na plusie w III kw.

Hynix, drugi co do wielkości producent pamięci, powrócił do rentowności w III kw. odnotowując 26% wzrostu sprzedaży wobec poprzednich trzech miesięcy. Jest to pierwszy kwartał firmy zakończony na plusie od dwóch lat. Zysk Hynix wyniósł 246 mld jenów, czyli ok. 208 mln dolarów, po stracie 58 mld jenów w poprzednim kwartale.

Posłuchaj
00:00

Całkowita sprzedaż wzrosła do 2,12 biliona jenów wobec 1,68 biliona w II kw. Poprawa wyników była możliwa m.in. dzięki rosnącym cenom układów DRAM firmy, o 26%, jak i dwunasto procentowym wzroście dostaw. W przypadku biznesu NAND, dostawy i średnie ceny również wzrosły, odpowiednio o 5 i 4%.

Powiązane treści
Hynix zapowiada pamięć DRAM DDR4
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów