Czołówka producentów mikrokontrolerów samochodowych

Według TechInsights, Infineon Technologies znalazł się w 2024 roku na szczycie listy dziesięciu największych dostawców mikrokontrolerów dla motoryzacji, z udziałem w rynku równym 13,4%. NXP Semiconductors zajął drugie miejsce (10,4%), a STMicroelectronics - trzecie (8,8%). Na dalszych pozycjach uplasowały się firmy TI, Renesas, Onsemi, Micron, Qualcomm, Bosch i ADI.

Posłuchaj
00:00

W Europie Infineon zajmuje czołowe miejsce - z 14,1% udziałem w rynku - awansując z miejsca drugiego w roku 2023. Firma ta wzmocniła również swoją obecność w Ameryce Północnej, stając się drugim co do wielkości uczestnikiem rynku o udziale 10,4%, co dało jej przesunięcie w rankingu z trzeciego na drugie miejsce. Infineon utrzymał też wiodącą pozycję na największym rynku półprzewodników motoryzacyjnych, czyli w Chinach, obejmując 13,9% udziału w rynku, a także w Korei Południowej - mając 17,7% rynku. W Japonii firma Infineon jest druga - za Renesasem - z rynkowym udziałem na poziomie 13,2%.

Szkoda jedynie, że globalny rynek półprzewodników w omawianym segmencie spadł w 2024 r. o 1,2% - do 68,4 mld dolarów z 69,2 mld w roku 2023.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Mikrokontrolery i IoT
Technika
Układy SoC serii Dragonwing IQ9 firmy Qualcomm do systemów edge AI nowej generacji
Technika
PSOC Edge - nowa generacja MCU do AI
Gospodarka
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów