ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP

ST Microelectronics przejmuje za 950 mln dolarów dział czujników MEMS firmy NXP, aby wzmocnić swoją pozycję w branży motoryzacyjnej i przemysłowej. Portfolio produktów obejmuje czujniki bezpieczeństwa samochodowego – zarówno pasywne, takie jak poduszki powietrzne, jak i aktywne, takie jak czujniki dynamiki pojazdu – a także czujniki monitorujące ciśnienie w oponach, układy sterowania silnikiem oraz systemy komfortu i bezpieczeństwa.

Posłuchaj
00:00

Częścią przejęcia są również czujniki ciśnienia i akcelerometry klasy przemysłowej. Przejęcie ma zostać sfinalizowany w pierwszej połowie 2026 roku a NXP miał 300 mld dolarów przychodów w 2024 roku.

Powiązane treści
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Prezentacje firmowe
Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki
Gospodarka
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Gospodarka
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów