Jak co roku, targom towarzyszyły konferencje organizowane przez partnerów branżowych targów. Przykładowo Stowarzyszenie Elektryków Polskich zorganizowało debatę powiązaną z praktycznymi warsztatami na temat wpływu mocy biernej na pracę sieci elektroenergetycznej i powstałe straty energii oraz możliwości regulacji zawartości mocy biernej, w tym poprzez konfigurację falowników fotowoltaicznych.
Spore zainteresowanie wśród zwiedzających wzbudziła "Strefa Ecomobilności", której towarzyszyła konferencja "Zielona Mobilność" oraz debaty toczone pod hasłem "Quo vadis mobility?" W strefie tej licznie zaprezentowali się dostawcy samochodów hybrydowych czy elektrycznych i producenci stacji ładowania energią elektryczną pojazdów. Szczególne zainteresowanie wzbudzał lekki, dwuosobowy samolot o kompozytowym kadłubie firmy Artus Aircraft z innowacyjnym modułowym układem napędowym (klasyczny silnik spalinowy, hybryda ewentualnie napęd elektryczny). Ciekawość wzbudzał także bolid z napędem elektrycznym przeznaczony do wyścigów Formuły Student, skonstruowany przez studentów Politechniki Krakowskiej. Wydarzenia w strefie Ecomobilności stały się oficjalną akcją European Mobility Week, prowadzoną przez Komisję Europejską.
W "Strefie OZE" odbywały się pokazy urządzeń i technologii związanych z przyjaznym dla środowiska wytwarzaniem energii elektrycznej, jak nowej generacji panele fotowoltaiczne, najnowsze systemy montażowe i mocujące, magazyny energii, falowniki czy systemy zarządzania energią. Strefa OZE odwiedzana była zarówno przez profesjonalistów z branży energetycznej, jak i osób poszukujących praktycznych, przyjaznych środowisku technologii do zastosowania w domach, firmach czy gospodarstwach rolnych.
Tegoroczny Energetab był wydarzeniem bardzo udanym, a organizator - ZIAD Bielsko-Biała - zaprasza na kolejne, 39. targi, które odbędą się w dniach 15-17 września 2026 roku.