Automat pick&place w produkcji oświetlenia ledowego

Firma Yamaha stworzyła automat i-PULSE M20, który jest nie tylko uniwersalnym centrum montażowym SMT, ale idealnie spełnia funkcję określaną jako LED Placer i nadaje się do produkcji aplikacji oświetlenia ledowego.

Posłuchaj
00:00

Urządzenie wyposażone jest w głowicę 4-krotną lub 6-krotną o wydajności montażowej do 23 tys. cph (wg IPC 9850) oraz szybką, bardzo dokładną kamerę MultiScan. Dzięki dużej prędkości przechwytywania obrazu proces kontroli komponentów jest skrócony do minimum. Najważniejszą zaletą urządzenia jest obsługa obwodów drukowanych o wymiarach do 1800×510 mm. Rozwiązanie takie zostało wprowadzone między innymi z myślą o producentach oświetlenia ledowego, ale sprawdza się także przy produkcji dużych matryc świetlnych oraz informacyjnych.

Dla wykonania montażu dużych obwodów drukowanych, w których może wystąpić trudność nałożenia pasty lutowniczej metodą sitodruku, maszyna jest wyposażana w śrubową głowicę dyspensyjną. Jej praktyczna wydajność dla kleju to ok. 45 tys. kropek/ h, a w przypadku pasty lutowniczej 35 tys. kropek/h. Automat można wyposażyć w trzy głowice dyspensyjne, umożliwiając jednoczesne nakładanie pasty i kleju.

Do montażu diod LED w automacie M20 została wprowadzona funkcja LED Pairing, umożliwiająca przyporządkowanie diodzie LED odpowiedniej wartości rezystora dla zapewnienia jednakowej barwy oraz jasności świecenia. Rozwiązanie to jest bardzo przydatne przy montażu informacyjnych matryc diodowych, w których wszystkie diody LED muszą mieć taką samą jasność świecenia.

Automat M20 jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla polskiego przedsiębiorcy. W rozsądnej cenie klient otrzymuje wysoką jakość i bardzo dużą uniwersalność.

Robtools SMT Sp. z o.o.
www.robtools.pl

Powiązane treści
Ekspansja oświetlenia specjalistycznego LED w przemyśle
Zobacz więcej w kategorii: Prezentacje firmowe
Mikrokontrolery i IoT
Bezpieczny rozwój i produkcja systemów wbudowanych w obliczu niepewności geopolitycznej
Zasilanie
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Projektowanie i badania
Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić
Produkcja elektroniki
Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki
Optoelektronika
Przyszłość wyświetlaczy TFT z podświetleniem mini LED
Elektromechanika
Nauka w praktyce: Joy-Car Calliope od Joy-iT wzbogaca edukacyjną ofertę Conrad
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów