InterPhone Service - usługi EMS klasy premium

| Prezentacje firmowe

W ostatnich latach firmy działające w branży elektrotechnicznej oraz elektronicznej odnotowują szybki rozwój. Tendencja wzrostowa spowodowana jest wszechobecnym zastosowaniem elektroniki w coraz nowszych gałęziach przemysłu oraz ogromnym popytem na urządzenia elektroniczne ze strony konsumentów. Trend wzrostowy w branży sprzyja rozbudowie parku maszynowego przedsiębiorstw, jednak z drugiej strony nie wszyscy przedsiębiorcy decydują się na taki krok i coraz chętniej sięgają po outsourcing i współpracę z firmami specjalizującymi się w usługach EMS (Electronic Manufacturing Services), dzięki czemu nie tylko zmniejszają koszty produkcji, ale są w stanie sprostać wymaganiom zaawansowanej technologii produkcji. Krajowy oraz europejski rynek EMS rozrasta się z roku na rok coraz bardziej i jak pokazują prognozy, ma on odnotowywać wzrost przez kolejne lata.

InterPhone Service - usługi EMS klasy premium

Jakie są aktualne trendy? Z jednej strony czynnikiem dominującym przy wyborze dostawcy EMS jest wciąż cena, dlatego też transfer produkcji z krajów Europy Zachodniej do Europy Środkowo-Wschodniej będzie postępował.

Z drugiej zaś dalsze konkurowanie jedynie w oparciu o niższe koszty produkcji staje się niewystarczające, dlatego też firmy w branży EMS dążą nieustannie do większej precyzji zaawansowania technologicznego i powtarzalności oraz do rozszerzania spektrum swoich usług, oferując usługę kompleksową, zaczynającą się od projektowania i przygotowania produkcji prototypów, optymalizacji pod kątem funkcjonalnym i kosztowym, zapewnienia łańcucha dostaw komponentów, usługę testowania, uczestnictwa w procesie wdrożenia do produkcji wielkoseryjnych, kontrolę procesu (SPI, AOI, X-Ray), selektywnego nakładania powłok ochronnych, magazynowania oraz logistyki gotowych wyrobów, a także zapewnienia obsługi posprzedażowej i serwisu, a wszystko to przy zachowaniu krótszego czasu realizacji zamówień - jednym słowem firmom korzystającym z usług EMS potrzebny jest stabilny partner, który dostarczy elastyczne, dopasowane do danego obszaru rozwiązania.

Ten trend powoduje, że dla zachowania rozwoju konieczne staje się dla firm działających w dziedzinie montażu kontraktowego elektroniki posiadanie całościowej wiedzy w branży, nieustanne inwestycje w rozwój parku maszynowego, posiadanie wewnętrznego biura projektowego oraz laboratorium EMC.

InterPhone Service

Firma InterPhone Service z siedzibą w Mielcu, oprócz produkcji sprzętu telekomunikacyjnego do transmisji danych o najwyższym stopniu innowacyjności oraz sprzętu elektronicznego powszechnego użytku, działa równocześnie od kilku lat w branży EMS. Dział produkcji spółki InterPhone Service złożony jest z kilkunastu brygad, które obsługują procesy montażu powierzchniowego SMT, montażu ręcznego THT, montażu końcowego i testów oraz serwisu produkcyjnego.

Dział techniczny zapewnia obsługę procesów technologicznych i technicznych produkcji. Zadania produkcyjne realizowane są na czterech liniach montażu powierzchniowego SMT (w tym dwu z optycznymi głowicami inspekcyjnymi AOI Fuji), czterech liniach montażu ręcznego, w tym dwu liniach THT z frezarkami do rozcinania paneli, ośmiu liniach montażu końcowego i na ponad dwudziestu stanowiskach testowych.

Proces produkcji wspomagają urządzenia inspekcji optycznej AOI, inspekcji rentgenowskiej AXI, dwa automaty do programowania pamięci Flash, urządzenie do pomiaru grubości pasty i inne.

Jakość oczkiem w głowie

Departament produkcji prowadzi nieustające i intensywne wdrażanie w procesie produkcji coraz wyższych standardów jakościowych i organizacyjnych. Punktem wyjścia było uzyskanie w przeszłości i utrzymanie certyfikatów ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 oraz PN 18001: 2004. Kolejno wdrożono system Kanban, zasady 5S, KPI (zarządzanie firmą przez analizę wskaźnikową), system pomysłów racjonalizatorskich, czwartki jakości, a obecnie trwa intensywne przygotowanie do procesu certyfikacji IATF 16949.

Wraz z ciągłym i szybkim rozwojem, zwiększeniem profilu działalności spółki, powstała koncepcja powstania własnego Centrum Logistycznego w oparciu o posiadane zasoby ludzkie i finansowe. Celem Centrum jest zapewnienie bezpieczeństwa prowadzenia operacji dystrybucji produktów i podniesieniu jakości obsługi klienta, oferowanych na terenie całego kraju.

Na powierzchni 7 tysięcy metrów kwadratowych w ramach struktury Centrum pracuje ponad 100 pracowników, zapewniając realizację 99% wysyłek w dniu zamówienia. Nad całością operacji systemowych czuwa nowoczesny system do zarządzania magazynem eWM SAP. Dystrybucja prowadzona jest w oparciu o posiadane do dyspozycji 8 tysięcy miejsc paletowych wraz z nowoczesnym parkiem maszynowym wózków widłowych.

Pracownicy mają zapewnione bardzo dobre warunki do pracy i warunki socjalne. Firma zwraca szczególną uwagę na ochronę środowiska, używając materiałów ekologicznych w procesie realizacji wysyłek.

InterPhone Service

Zobacz również