Czujnik wodoru do samochodowych systemów zarządzania akumulatorami

Kategoria produktu:

Posifa Technologies wprowadza do oferty czujnik wodoru PGS4100 do samochodowych systemów zarządzania akumulatorami (BMS), ułatwiający realizację obwodów zabezpieczających przed niekontrolowanym wzrostem temperatury (thermal runaway). Zapewnia on dokładny pomiar stężenia wodoru w powietrzu, mierząc zmianę przewodności cieplnej mieszaniny gazów. Umożliwia to skrócenie czasu reakcji podczas uruchamiania alarmów awarii akumulatora w pojazdach elektrycznych (EV), zapewniając zgodność z branżowymi normami bezpieczeństwa.

PGS4100 zawiera czujnik wilgotności względnej i czujnik ciśnienia barometrycznego, pozwalające na równoważenie zmian przewodności cieplnej gazu, na którą wpływają zmiany wilgotności powietrza i wysokości. Obecnie jest produkowany w wersji z wyjściem analogowym 0,5...4,5 V i wyjściem cyfrowym I2C, a w przyszłości ma być też dostępny z interfejsami MODBUS/UART i CAN. Jest zamykany w obudowie o stopniu ochrony IP69K z kablem zakończonym wtykiem klasy motoryzacyjnej. Pracuje z napięciem zasilania 5,5 VDC, pobierając do 190 mW mocy.

Pozostałe parametry:

  • zakres pomiarowy: 0...4% H2,
  • rozdzielczość: 10 ppm (wyjście analogowe); 2 ppm (wyjście cyfrowe),
  • dokładność (0...20000 ppm H2 @ 25°C): 1200 ppm,
  • dokładność (>20000 ppm H2 @ 25°C): 6% odczytu,
  • dryft temperaturowy: maks. 1000 ppm (-40...+85°C),
  • błąd długoterminowy: maks. 1200 ppm przez 4 lata,
  • czas odpowiedzi: maks. 1 s (t90),
  • zakres wilgotności: 0...100 %RH,
  • zakres ciśnienia roboczego: 30...120 kPa,
  • zakres temperatury pracy: -40...+85°C.

 

Więcej na: www.posifatech.com