Czujnik wodoru do samochodowych systemów zarządzania akumulatorami
Posifa Technologies wprowadza do oferty czujnik wodoru PGS4100 do samochodowych systemów zarządzania akumulatorami (BMS), ułatwiający realizację obwodów zabezpieczających przed niekontrolowanym wzrostem temperatury (thermal runaway). Zapewnia on dokładny pomiar stężenia wodoru w powietrzu, mierząc zmianę przewodności cieplnej mieszaniny gazów. Umożliwia to skrócenie czasu reakcji podczas uruchamiania alarmów awarii akumulatora w pojazdach elektrycznych (EV), zapewniając zgodność z branżowymi normami bezpieczeństwa.
PGS4100 zawiera czujnik wilgotności względnej i czujnik ciśnienia barometrycznego, pozwalające na równoważenie zmian przewodności cieplnej gazu, na którą wpływają zmiany wilgotności powietrza i wysokości. Obecnie jest produkowany w wersji z wyjściem analogowym 0,5...4,5 V i wyjściem cyfrowym I2C, a w przyszłości ma być też dostępny z interfejsami MODBUS/UART i CAN. Jest zamykany w obudowie o stopniu ochrony IP69K z kablem zakończonym wtykiem klasy motoryzacyjnej. Pracuje z napięciem zasilania 5,5 VDC, pobierając do 190 mW mocy.
Pozostałe parametry:
- zakres pomiarowy: 0...4% H2,
- rozdzielczość: 10 ppm (wyjście analogowe); 2 ppm (wyjście cyfrowe),
- dokładność (0...20000 ppm H2 @ 25°C): 1200 ppm,
- dokładność (>20000 ppm H2 @ 25°C): 6% odczytu,
- dryft temperaturowy: maks. 1000 ppm (-40...+85°C),
- błąd długoterminowy: maks. 1200 ppm przez 4 lata,
- czas odpowiedzi: maks. 1 s (t90),
- zakres wilgotności: 0...100 %RH,
- zakres ciśnienia roboczego: 30...120 kPa,
- zakres temperatury pracy: -40...+85°C.