Sterowniki silników z interfejsem LIN do samochodowych aplikacji mechatroniki o mocy do 10 W
Melexis prezentuje trzecią generację popularnych sterowników LIN do zastosowań w samochodowych aplikacjach mechatroniki o mocy do 10 W, w tym m.in. w układach sterowania silnikami zaworów, wentylatorów i pomp. MLX81330 i MLX81332 zapewniają wydajność prądową odpowiednio 0,5 A i 1,0 A. Są to sterowniki produkowane w wysokonapięciowej technologii SOI, charakteryzujące się dużą niezawodnością i dużym stopniem integracji. Zapewniają kompatybilność ze standardami przemysłowymi LIN 2.x/SAE J2602 i ISO 17987-4 dla węzłów LIN slave. Ich struktura poza sterownikiem linii obejmuje dwa mikrokontrolery, z których jeden jest przeznaczony do wykonywania programu sterującego, a drugi odpowiada za funkcje komunikacyjne.
MLX81330 i MLX81332 pozwalają skrócić liczbę podzespołów współpracujących, zmniejszyć wymiary płytki drukowanej oraz skrócić czas montażu. MLX81332 może się komunikować bezpośrednio z kontrolerem ECU i umożliwia sterowanie do 4 faz silnika maksymalnym prądem 1 A/fazę lub 2 faz silnika maksymalnym prądem 1,4 A/fazę. Oznacza to, że może on zostać wykorzystany do sterowania 2-żyłowym silnikiem DC, 3-żyłowym silnikiem BLDC lub 4-żyłowym bipolarnym silnikiem krokowym przy wykorzystaniu zewnętrznych czujników lub algorytmów FOC (field-oriented control).
Oba układy zawierają pięć 16-bitowych timerów PWM, dwa uniwersalne timery 16-bitowe, 10-bitowy przetwornik A/C o czasie konwersji <6 µs, różnicowy wzmacniacz current sense, czujniki temperatury oraz zabezpieczenie nadprądowe, nadnapięciowe i termiczne. Poza analogowymi liniami I/O zostały wyposażone w cyfrowe linie komunikacyjne, umożliwiające transmisję danych z czujników z wykorzystaniem protokołów typowych dla aplikacji samochodowych, jak SPI i SENT.
Wewnętrzna jednostka obliczeniowa do obsługi aplikacji (MLX16-FX) współpracuje z maksymalnie 32 KB pamięci Flash z korekcją ECC, 10 KB pamięci ROM, 2 KB pamięci RAM i 512 bajtami EEPROM. Procesor komunikacyjny (MLX4) współpracuje z 6 KB pamięci ROM i 512 bajtami pamięci RAM.
Oba układy zapewniają zgodność z wymogami standardu bezpieczeństwa ASIL B (zgodnie z ISO 26262) dla elektroniki samochodowej. Uzyskały kwalifikację AEC-Q100. Są produkowane w obudowach SO8 i QFN24. Producent dostarcza do nich oprogramowanie obejmujące m.in. stos protokołów LIN.