Czujnik magnetyczny 3D do samochodowych systemów ADAS
A31316 to kolejny czujnik magnetyczny 3D firmy Allegro MicroSystems, mogący znaleźć zastosowanie w samochodowych systemach bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy (ADAS), wymagających wykrywania ruchu liniowego lub obrotowego. Występuje w wersjach o aktywnych płaszczyznach pomiarowych XY, XZ i YZ. Nie wymaga montażu na płytce drukowanej ani współpracy z komponentami zewnętrznymi. Jest najmniejszym czujnikiem z dotychczasowej oferty, zamykanym w 3-wyprowadzeniowej obudowie SIP o powierzchni 4 x 4 mm i grubości 1,5 mm.
Czujniki stosowane w układach napędowych i podwoziach są często narażone na wibracje i zanieczyszczenia, pogarszające ich parametry. Ponadto, wymagają zazwyczaj elementów pomocniczych, takich jak płytki drukowane i kondensatory, którym również nie sprzyjają ciężkie warunki środowiskowe. Nowy czujnik Allegro MicroSystems, eliminuje te problemy ze względu na brak komponentów współpracujących. Zawiera on niezbędne kondensatory umieszczone wewnątrz struktury. Jego wyprowadzenia można lutować lub spawać bezpośrednio do złączy i zalewać masą uszczelniającą, zapewniającą odporność na narażenia mechaniczne i korozję.
A31316, zaprojektowany w aplikacjach liniowych i obrotowych o dużym skoku, zapewnia dużą dokładność kątową w całym zakresie temperatur temperatury pracy od -40°C do +150°C. Elastyczna tabela kalibracji z 33 punktami stałymi lub 22 dowolnie rozmieszczonymi, pozwala skrócić czas i złożoność kalibracji na końcu linii technologicznej oraz zminimalizować błędy spowodowane niewspółosiowością mechaniczną. Zaawansowane funkcje diagnostyczne zapewniają niezawodną i bezpieczną pracę czujnika.
Układ wykorzystuje kod Manchester do programowania pamięci EEPROM przez linię wyjściową, co eliminuje potrzebę stosowania oddzielnego interfejsu. Przechowuje fabryczne i zaprogramowane przez użytkownika parametry kalibracji oraz zawiera dodatkowe rejestry do dowolnego wykorzystania. Do programowania nie jest wymagane wysokie napięcie. Proces ten odbywa się przy napięciu zasilania 5 V, co umożliwia integrację z mikrokontrolerami. Wyjście układu może pracować w formatach PWM i SENT (SAE J2716).