Mikrofon MEMS z kwalifikacją AEC-Q103-003 do samochodowych systemów ANC
Aktywna redukcja szumu (ANC) zapewnia wyciszenie wnętrza pojazdu i zwiększa komfort podróżowania. Ponadto, zastosowanie zaawansowanych systemów ANC zamiast pasywnych metod tłumienia znacznie zmniejsza masę pojazdu, co korzystnie wpływa na jego osiągi. Firma Infineon rozszerza ofertę systemów ANC z interfejsem analogowym o nowy mikrofon XENSIV IM68A130A zrealizowany w technologii MEMS, charakteryzujący się płaską charakterystyką częstotliwościową już od około 10 Hz. Bazuje on na wcześniejszym modelu IM67D130A. Poza płaską charakterystyką częstotliwościową, do jego zalet należy stabilna odpowiedź fazowa, duży stosunek sygnału do szumu, równy 68 dB (A) i punkt przesterowania akustycznego AOP na poziomie 130 dB SPL. Zapewnia to doskonałą jakość mowy w mikrofonach ogólnego przeznaczenia w każdym systemie audio. IM68A130A może być też stosowany do kształtowania wiązki oraz w systemach ANC, gdzie mikrofony odpowiednio rozmieszczone w kabinie lub na zewnątrz pojazdu są wykorzystywane do generowania przez głośniki odwróconej w fazie fali dźwiękowej, zmniejszającej natężenie hałasu w kabinie.
IM67D130A uzyskał kwalifikację samochodową AEC-Q103-003. Może pracować w zakresie temperatury otoczenia od -40 do +105°C. Jest zamykany w obudowie PG-TLGA-4-2 o wymiarach 3,35 x 2,50 x 0,98 mm.
Pozostałe parametry:
- THD @ 1%: 116 dB SPL,
- czułość @ 1 kHz, 94 dBSPL (dBV): -38 ±1 dB,
- LFRO: <10 Hz,
- napięcie zasilania: 2,4...3,6 V,
- pobór prądu: 110 μA,
- interfejs: analogowy asymetryczny.