Kondensatory dużej mocy do układów zasilania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
Do oferty firmy AVX wchodzą dwie nowe serie kondensatorów dużej mocy, przeznaczonych do układów zasilania pojazdów o napędzie elektrycznym i hybrydowym (EV/HEV). Wyróżniają się one odpornością na duże impulsy prądowe, dużą wytrzymałością dielektryczną, również w zakresie wysokich temperatur pracy do +115°C, małą indukcyjnością pasożytniczą, małą rezystancją ESR i stosunkowo małymi gabarytami, biorąc pod uwagę ich pojemności i napięcia pracy.
Kondensatory serii FHC, polecane głównie do ochrony falowników dużej mocy, są przeznaczone do montażu na liniach łączących prostowniki i falowniki w pojazdach EV/HEV jako elementy wygładzające przebieg prądu i zapobiegające pojawianiu się dużych impulsów prądowych mogących uszkodzić źródło zasilania.
Zastosowanie do ich produkcji metalizowanego polipropylenu pozwoliło zapewnić łagodny, sygnalizowany koniec okresu eksploatacji zamiast nagłego wystąpienia awarii. Kondensatory serii FHC1 są zamykane w obudowach o wymiarach 140 x 72 x 50 mm i produkowane na zakres pojemności i napięć znamionowych 140...300 µF/450...900 VDC.
Wymiary kondensatorów FHC2 wynoszą 237 x 72 x 50mm, a ich zakresy pojemności i napięć znamionowych to 260...900 µF/410...900 VDC. Na indywidualne zamówienia mogą być też realizowane wersje o parametrach 100 µF...1,5 mF/300...1400 VDC.
Kondensatory FHC są zgodne z wymogami norm EC 61071-1 i IEC 61071-2 oraz uzyskały kwalifikację samochodową AEC-Q200. Mogą pracować w zakresie temperatur otoczenia od -40 do +105°C (okresowo do +115°C) i charakteryzują się żywotnością do 15 tys. godzin.
Standardowo są dostarczane w prostopadłościennych obudowach plastikowych z płaskimi wyprowadzeniami miedzianymi, ale na indywidualne zamówienia mogą być też zamykane w obudowach aluminiowych.