Diody Schottky'ego do obwodów zabezpieczeń akumulatorów samochodowych Cell to Chassis
Silniki aut o napędzie elektrycznym nie potrzebują tłoków ani wałów korbowych i są w stanie przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie kilka sekund, a niektóre z najmocniejszych modeli nawet w mniej niż 2 s. Nawet w zakresie małych prędkości, silniki elektryczne dostarczają maksymalny moment obrotowy natychmiast po uruchomieniu, co stanowi ogromną zaletę w porównaniu z silnikami spalinowymi, które wymagają uzyskania określonej prędkości obrotowej.
Akumulatory samochodowe są zwykle dość ciężkie, dlatego też korzystne jest zaimplementowanie ich bezpośrednio w podwoziu – bez osobnej skrzynki. Zmniejsza to całkowitą masę pojazdu i jednocześnie oszczędza przestrzeń montażową. Ponieważ akumulatory nie są już scentralizowane, ale rozmieszczone w całym podwoziu, wymagają oddzielnych jednostek BDU (battery disconnection unit). Te pracują na wciąż obecnym napięciu 12 V i wymagają diod zabezpieczających przed odwrotną polaryzacją.
Do tego typu zastosowań doskonale nadają się nowe diody Schottky'ego SK14-AQ firmy Diotec, zamykane w standardowych obudowach DO-214AC/SMA. Są to diody z kwalifikacją AEC-Q101, charakteryzujące się parametrami wystarczającymi do zastosowań w różnych typach modułów, w tym w jednostkach BDU stosowanych w akumulatorach Cell to Chassis. Charakteryzują się one maksymalnym średnim prądem przewodzenia 1,0 A (IFSM: 30 A), napięciem przewodzenia 0,5 V @ IF=1,0 A, dopuszczalnym napięciem wstecznym 40 V i małym prądem upływu (500 µA @ VR=40 V). Mogą pracować w dopuszczalnej temperaturze pracy złącza 150°C.