Samochodowy moduł inercyjny MEMS z certyfikowaną biblioteką oprogramowania ASIL B
Moduł inercyjny ASM330LHB firmy STMicroelectronics, zakwalifikowany do zastosowań motoryzacyjnych, zapewnia dużą dokładność pomiaru, a dzięki dołączonemu oprogramowaniu z certyfikacją ISO26262:2018, obsługuje również aplikacje bezpieczeństwa funkcjonalnego do poziomu ASIL B1. Jest to układ zrealizowany w technologii MEMS, zawierający 3-osiowy cyfrowy akcelerometr i 3-osiowy cyfrowy żyroskop oraz zsynchronizowane 6-kanałowe wyjście. Może znaleźć zastosowanie w aplikacjach ADAS i V2X (Vehicle-to-Everything), radarach, lidarach i kamerach oraz wspomagać półautomatyczne aplikacje kierowania do poziomu L2+.
Wraz ze specjalizowanym oprogramowaniem sterującym, moduł wspiera coraz popularniejsze systemy samochodowe, wymagające integralności bezpieczeństwa do poziomu B. Dwa redundantne moduły ASM330LHB mogą dostarczać danych kontekstowych do aplikacji wspomagających kierowcę, np. centrowania pojazdu na pasie ruchu, hamowania awaryjnego, wspomagania tempomatu i jazdy półautomatycznej. Z innych możliwości zastosowań należy wymienić rejestrowanie stanu pojazdu podczas nieobecności kierowcy. Wykorzystując zintegrowany rdzeń uczenia maszynowego (MLC), pobierający zaledwie kilka µA prądu, algorytm uczenia maszynowego może wykrywać zdarzenia, takie jak podniesienie, holowanie lub zderzenie z innym pojazdem. Ponadto, dzięki monitorowaniu kombinacji parametrów progowych, zintegrowany automat skończony (FSM) może wykrywać ruch/unieruchomienie pojazdu, wibracje lub niestabilność.
Wewnętrzny akcelerometr i żyroskop zachowują bardzo dobrą stabilność w funkcji czasu i temperatury oraz charakteryzują się małymi szumami, wykazując niestabilność na poziomie 3°/godz.
ASM330LHB, przystosowany do pracy w rozszerzony zakresie temperatury od -40 do +105°C, oferuje wiele trybów pracy, pozwalających optymalizować szybkość aktualizacji danych i pobór mocy. Jest zamykany w obudowie VFLGA-14 o powierzchni 3,0 x 2,5 mm. Jego ceny hurtowe zaczynają się od 11,9 USD.