Sterownik bramek tranzystorów SiC do falowników trakcyjnych
Wraz ze wzrostem popularności pojazdów elektrycznych, innowacje półprzewodnikowe wprowadzane w falownikach trakcyjnych pozwalają zwiększyć bezpieczeństwo, sprawność energetyczną i niezawodność napędów EV. Firma Texas Instruments wpisuje się w ten trend, wprowadzając na rynek nowy, izolowany sterownik bramek tranzystorów SiC do falowników trakcyjnych.
UCC5880-Q1 pozwala nie tylko zmaksymalizować zasięg jazdy, ale też zawiera wbudowane funkcje bezpieczeństwa, pozwalając ograniczyć liczbę zewnętrznych komponentów i złożoność projektu. Można go łatwo zintegrować z innymi układami wysokonapięciowymi do konwersji napięcia, takimi jak izolowany moduł polaryzacji UCC14141-Q1.
Jedną z najważniejszych zalet UCC5880-Q1 jest możliwość zmiany prądu sterującego bramką tranzystora w czasie rzeczywistym w zakresie od 5 do 20 A. Pozwala to redukować straty mocy podczas przełączania i zwiększyć nawet o 2% sprawność energetyczną, co przekłada się na zasięg pojazdu. Zdaniem producenta, funkcja ta umożliwia wydłużenie zasięgu o ponad 11 km na jednym ładowaniu akumulatora.
Możliwość programowania UCC5880-Q1 przez interfejs SPI oraz zintegrowane funkcje monitorowania i ochrony, pozwalają zmniejszyć stopień złożoności projektu i obniżyć koszty komponentów zewnętrznych. Projektanci mogą dodatkowo zmniejszyć liczbę elementów współpracujących, korzystając z dostarczanego przez TI projektu referencyjnego falownika trakcyjnego z tranzystorami SiC. Projekt obejmuje sterownik UCC5880-Q1, moduł polaryzacji, mikrokontrolery i precyzyjne czujniki.
UCC5880-Q1 jest zamykany w obudowie SSOP-32 o powierzchni 10,5 x 7,5 mm. Jego ceny hurtowe zaczynają się od 5,90 USD przy zamówieniach 1000 sztuk. Cena projektu referencyjnego wynosi 249 USD.