Mikrokontroler z interfejsem resolwera do sterowania silnikami pojazdów elektrycznych
Specjalizowany 32-bitowy mikrokontroler V850E2/PJ4-E (ozn. uPD70F3598) stanowi rozszerzenie układów serii \"P\" projektowanych do zastosowań w motoryzacji. Bazuje na jednostce obliczeniowej V850E2 taktowanej zegarem 128 MHz.
Wyposażono go w zespół bloków peryferyjnych ułatwiających sterowanie pracą silników stosowanych w pojazdach o napędzie elektrycznym i hybrydowym.
Są to m.in. interfejs resolwera z funkcją generacji sygnałów pobudzających (TPBA) oraz podwójny układ lockstep do sprzętowego wykrywania awarii w czasie rzeczywistym. Bloki te pozwoliły zapewnić zgodność układu z wymogami norm bezpieczeństwa ISO 26262, a ponadto ograniczają liczbę komponentów współpracujących i koszt realizacji układu sterowania.
Ważniejsze elementy wyposażenia obejmują ponadto:
Zestaw precyzyjnych timerów:
- 2 x 16-bitowy, 16-kanałowy licznik/timer,
- 32-bitowy, 4-kanałowy licznik/timer,
- 2 specjalizowane timery TSG do układów sterowania silnikami,
- timer do generacji sygnałów pobudzających czujniki resolwera.
Przetworniki A/C z synchronizowanym układem S/H zwiększającym dokładność akwizycji danych:
- 10/12-bitowy, 22-kanałowy (6 kanałów S/H + 16 zwykłych),
- 10/12-bitowy, 10-kanałowy (4 kanały S/H + 6 zwykłych),
Pamięć:
- 1 MB pamięci ROM, 80 KB pamięci RAM i 2 KB pamięci cache,
Interfejsy:
- 3 x CAN, 4 x SCI, 3 x UART,
- Zestaw bloków zabezpieczających:
- układ korekcji ECC dla pamięci Flash i RAM,
- układ monitorowania zegara,
- układ autotestu.
V850E2/PJ4-E pracuje w zakresie temperatur otoczenia od -40 do +125°C. Jest zamykany w obudowie HLQFP-144 (20 x 20 mm).