Mikrokontroler z interfejsem resolwera do sterowania silnikami pojazdów elektrycznych

Specjalizowany 32-bitowy mikrokontroler V850E2/PJ4-E (ozn. uPD70F3598) stanowi rozszerzenie układów serii \"P\" projektowanych do zastosowań w motoryzacji. Bazuje na jednostce obliczeniowej V850E2 taktowanej zegarem 128 MHz. 

Wyposażono go w zespół bloków peryferyjnych ułatwiających sterowanie pracą silników stosowanych w pojazdach o napędzie elektrycznym i hybrydowym.

Są to m.in. interfejs resolwera z funkcją generacji sygnałów pobudzających (TPBA) oraz podwójny układ lockstep do sprzętowego wykrywania awarii w czasie rzeczywistym. Bloki te pozwoliły zapewnić zgodność układu z wymogami norm bezpieczeństwa ISO 26262, a ponadto ograniczają liczbę komponentów współpracujących i koszt realizacji układu sterowania.

Ważniejsze elementy wyposażenia obejmują ponadto:

Zestaw precyzyjnych timerów:

  • 2 x 16-bitowy, 16-kanałowy licznik/timer,
  • 32-bitowy, 4-kanałowy licznik/timer,
  • 2 specjalizowane timery TSG do układów sterowania silnikami,
  • timer do generacji sygnałów pobudzających czujniki resolwera.

Przetworniki A/C z synchronizowanym układem S/H zwiększającym dokładność akwizycji danych:

  • 10/12-bitowy, 22-kanałowy (6 kanałów S/H + 16 zwykłych),
  • 10/12-bitowy, 10-kanałowy (4 kanały S/H + 6 zwykłych),

Pamięć:

  • 1 MB pamięci ROM, 80 KB pamięci RAM i 2 KB pamięci cache,

Interfejsy:

  • 3 x CAN, 4 x SCI, 3 x UART,
  • Zestaw bloków zabezpieczających:
  • układ korekcji ECC dla pamięci Flash i RAM,
  • układ monitorowania zegara,
  • układ autotestu.

V850E2/PJ4-E pracuje w zakresie temperatur otoczenia od -40 do +125°C. Jest zamykany w obudowie HLQFP-144 (20 x 20 mm).


Zapytania ofertowe
Mikrokontroler z interfejsem resolwera do sterowania silnikami pojazdów elektrycznych
Zapytanie ofertowe